כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הם אנשים נבואיים"

האיום החריג של ראש המוסד: "מצביע על המצב החמור"

מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי וראש אמ"ן לשעבר אלוף (מיל') תמיר הימן על איומי ראש המוסד כלפי איראן • טען: "גם אם תיעצר המהפכה - לא ישנה דבר"

האיום החריג של ראש המוסד: "מצביע על המצב החמור"
ראש המוסד דדי ברנע בנאום באוניברסיטת רייכמן צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בנאום חריג, הזהיר אמש (ראשון) ראש המוסד דדי ברנע מתרחיש של העברת נשק מרוסיה לאיראן על רקע המלחמה לבלימת תוכנית הגרעין האיראני, והבהיר, כי, לדבריו איראן תשלם ביוקר על טרור, ומיד. אלוף (מיל') תמיר הימן, מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי וראש אמ"ן לשעבר, הגיב לדברים.

"כהתבטאות פומבית זו התבטאות חריגה שמעידה על המצב הבעייתי שהגענו אליו מול איראן", טען. "היא ממשיכה בכל הפעילות האחרת וממשיכה לדרבן טרור בכל רחבי העולם, ואפילו מנסה את זה קצת ביו"ש. תרשו לי לא לבקר את דדי, איומים מהסוג הזה נוטים להשפיע בצורה מעטה מאוד אם בכלל, ולפעמים יש להם את האפקט ההפוך. לטעמי זה מצביע על המצב החמור, וזה ניסיון נוסף לבצע מדיניות מרתיעה".

עוד הוסיף ואמר, כי "אם אנחנו מתקרבים לאוקטובר, צריך להעיר את המערכת ולפעול בצורה הרבה יותר קוהרנטית. להבנתם אנחנו אלה שיוזמים והם המערכה שבין המלחמות, בינתיים מי שהורג יותר איראנים הם הישראלים. מה שהם צריכים זה רק לשרוד על ידי הקרנת עוצמה מבלי הפעלתה, והזמן יעשה את שלו. כל מה שהם עושים עכשיו, גם בהיבט הגרעיני וגם האזורי, זה לשמר את המשטר ולקעקע את ישראל מבפנים". מנגד, אנחנו לא עושים דבר קוהרנטי כדי לדחוק אותה לאחור מהמצב בו היא נמצאת. וזה מאוד מסובך. כי בצורה לא חכמה לדעתי יצאנו מהסכם הגרעין, זה מאוד מורכב לביצוע עכשיו אחרי שהאבן הזו נזרקה לתוך הבאר".

כיצד משפיע המתרחש בישראל על הלך הרוח מול האיראנים? "המצב בישראל הוא לא זה שמדרבן את איראן לכדי הפעולות", השיב הימן. "זה לא קשור למה שנעשה, וגם אם מחר בבוקר תיעצר המהפכה המשפטית זה לא ישנה דבר. מה שמטריד הוא שהם אנשים נבואיים שרואים סימנים אלוהיים בכל דבר. מה שהם מפרשים כחולשה מסוימת של החברה ושחיקה מסוימת של הכוח, הם רואים את זה כסימן בכיוון הנכון. המצב הולך ומידרדר, והנקודה בזמן בה נעבור מבעיית לכידות לבעיית כשירות, שזה עניין של מספר חודשים, זו הבעיה החמורה ביותר. הזמן לא עושה לנו טוב, צריך לעצור את זה הכי מהר שאפשר". 

בסיום דבריו, התייחס מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי וראש אמ"ן לשעבר להפצת תמונה מפקד פיקוד מרכז כהיטלר על ידי פרופיל פיקטיבי המופעל בידי גורמים איראניים, ואמר: "הם מנצלים את השסע והקיטוב, והם כל כך שמחים שהפכנו קיטוב לשנאה. הם עושים משהו כמו הכרזה המזעזעת מאתמול, והם סומכים עלינו שאנשים שבתוך ישראל יהדהדו אותה ויקצינו את השיח. לשמחתי זה מהר מאוד הוסר והשב"כ הוציא הבהרה שלא מדובר במשהו ישראלי. מול האיום הזה מאוד קשה להתגונן". באשר לסכנה העומדת לפתחם של ישראלים בחו"ל, הבהיר: "צריך להישמע להוראות המל"ל, בכל מקום שבו אין התרעה לא צריך להתנהג בצורה חריגה. ברוב המקומות שאנשים נוסעים בעולם אין באמת איום, לא צריך לצאת מדעתנו, יש אזורים מאוד בטוחים. באזורים אחרים להקשיב למטה ולהתנהג באחריות". 

דוד ברנע ראש המוסד איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד