כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שעות לפני הדיון בבג"ץ

עשרות אלפים מפגינים נגד הרפורמה מול בית המשפט העליון

בשעה זו מפגינים עשרות אלפי מתנגדי הרפורמה המשפטית מול בית המשפט העליון בירושלים, זאת כאשר מחר יפתח הדיון בבג"ץ אודות עילת הסבירות. בתום הנאומים: צעדה לעבר בית ראש הממשלה

עשרות אלפים מפגינים נגד הרפורמה מול בית המשפט העליון
הפגנת השמאל מול ביהמ"ש העליון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הערב (שני) מפגינים עשרות אלפי מתנגדי הרפורמה בכיכר אגרנט בירושלים, מול בית המשפט מול בית המשפט העליון - זאת כאשר מחר בבוקר יפתח הדיון הדמרטי בבג"ץ על צמצום עילת הסבירות.

בהפגנה נואמים ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, השרה לשעבר ציפי לבני ונוספים. "כוח קפלן" שאנשיו משתתפים בהפגנה מסר: "מול ההסתה המסוכנת והאיום של הממשלה למרוד בשלטון החוק, יגיעו המוני המפגינים לירושלים להעביר מסר ברור: אי ציות לפסיקת בג"ץ לא יעבור את עם ישראל, המתנגד ברובו המכריע לממשלת ההסתה שכופה עליו דיקטטורה בניגוד לרצונו".

המשטרה מסרה כי "החל משעות אחר הצהריים, שוטרי מחוז ירושלים פועלים לאבטח ולאפשר את חופש המחאה למשתתפי המחאה ליד בימ״ש העליון בירושלים. מיד עם תחילת המחאה, מספר מוחים הדליקו אבוקות בניגוד לחוק. בפעילות בלשי המשטרה, נעצרה אישה בחשד שהדליקה אבוקה. בתיקה נתפסו אבוקות נוספות".

עוד נמסר כי "לפני זמן קצר, התפרצו עשרות מוחים לכביש בגין בירושלים וחסמו את הכביש לזמן קצר ובכך הפרו את הסדר תוך סיכון שלהם ושל ציבור משתמשי הדרך. כוחות משטרה הגיבו במהירות ופעלו לפינויים מהכביש בתוך דקות בודדות והציר נפתח לתנועה מלאה. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרות חוק וסדר בניגוד לחוק".

נזכיר כי אתמול דווח שבדיון שנערך בקרב שופטי בית המשפט העליון התעוררה מחלוקת סביב הסירוב לבקשת הממשלה לדחות את הדיון על צמצום עילת הסבירות.

לאגף השמרני שתמך בדחיית הדיון הצטרפו ככל הנראה השופטים פוגלמן ווילנר. יחד עם זאת אחרי שנשיאת העליון אסתר חיות קישרה בין מועד הדיון לבין סיום כהונתה, שופטים אחרים בחרו להסיר את תמיכתם מהדחייה.

מבית המשפט העליון נמסר בתגובה: "כבכל בקשה התקיימה גם בעניין זה התייעצות בין השופטים וההחלטה שניתנה פה אחד מדברת בעד עצמה".

ביום שישי הגישה הממשלה את תגובתה לעתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות, לקראת הדיון בבג"ץ שצפוי להיערך ביום שלישי הקרוב. במסמך בן 90 העמודים הממשלה טוענת כי בית המשפט צריך להימנע מהתערבות בחוקי יסוד ואף הזהירה כי פעולה זו "עלולה להביא להיפוך סדרי שילטון".

בתשובתה, מבהירה ממשלת ישראל כי "אין לבית המשפט הנכבד סמכות לדון בתוקפם של חוקי יסוד, ולכן תגובת הממשלה ממוקדת אך ורק בעניין זה. ממשלת ישראל סבורה כי דין השאלה העקרונית בעניין הסמכות לדון בחוקי יסוד - לדחייה".

ירושלים הפגנת מחאה הרפורמה המשפטית עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד