כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מנטור ודוגמא לבן אדם טוב"

עולם המוזיקה נפרד וסופד לדדי גראוכר ז"ל

אנשי תעשיית המוזיקה הקרובים והרחוקים נפרדים בכמה מילים מאגדת המוזיקה הבלתי נשכחת ר' דדי גראוכר ז"ל שהלך לעולמו בגיל 62. אברהם פריד מהוותיקים שבזמרים, ספד לו בסרטון מיוחד שפרסם: "אתגעגע לברכות ולחיזוק שלו. תמיד היה מחזק אותי"

עולם המוזיקה נפרד וסופד לדדי גראוכר ז"ל
דדי גראוכר ומיכאל שניצלער צילום: מתוך פיסבוק

עולם המוזיקה מתקשה לעכל את לכתו של האיש והאגדה המוזיקלית ר' דדי גראוכר ז"ל שכיבד אלוקים ואדם מגרונו בשירה ייחודית סוחפת, מחבקת ומקרבת. שעות מאז פטירתו, מפרסמים אנשי תעשיית המוזיקה דברי הספד ומביעים את כאבם, משתפים זיכרונות ומציינים את מידותיו הטובות והנדירות מעבר ליכולותיו הווקאליות שאין בדומה לו.

גדול הזמר החסידי, אברהם פריד שהופיע פעמים רבות לצידו של דדי גראוכר באירועים שונים פרסם סרטון שבו ספד לאיש והאגדה: "עצוב וכואב מאד יחד עם כל בית ישראל את לכתו של ידידי האהוב עם הלב הרחב והקול הענק, דדי גראוכר ז"ל".

הזמר והיוצר שולי רנד כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אבד חסיד מתוק מן הארץ! הלב כואב על כי נפרדנו מדדי גראוכר אחד מראשוני וגדולי המוסיקה היהודית. דדי היה שייך לאנשים האלה שכשאתה רואה אותם נהיה לך טוב על הלב, החיוך, ההומור, טוב הלב, העין הטובה. סופר מענטש. יהודי אמיתי וזמר נפלא. תתפלל עלינו דדי. חבל על דאבדין".

הזמר והיוצר אלי גרסטנר מארה"ב כתב: "ברוך דיין האמת: גדלתי על דדי. המוזיקה שלו היתה מעוררת השראה בשבילי, אם אתם מאוד צעירים מכדי להכיר אותו, מכדי לדעת את הקסם שלו, בבקשה הקשיבו לשלושת האלבומים שהוא עשה עם יוסי גרין זה ישנה לכם את החיים".

הזמר והיוצר מיכה גמרמן הגיב וכתב: "הארץ מבכה את אובדנו של דדי גראוכר ז"ל והשמיים חוגגים את הגעתו של אחת הדמויות הבולטות והשמחות שהיו ליקום. גדלתי עם דדי גראוכר סביבי, הוא היה בשבילי מנטור ודוגמא לבן אדם טוב, שמח ותמיד עם חיוך ומילה טובה. הוא ללא ספק היה סמל של מוזיקה יהודית בינלאומית ושיריו בהחלט יהיו נצחיים. היה לי הכבוד לארח אותו כחבר וזמר ביום הבר מצווה שלי. תודה לך דדי על כל האושר שהבאת לחיי ולחיי מיליוני יהודים ברחבי העולם! ת. נ. צ. ב. ה.

דדי עם "חתן בר המצווה" מיכה גמרמן.

הזמר רולי דיקמן פרסם ‏סטטוס שבו כתב: "דדי המשמח והאהוב. גדלתי עליך ממש . ‏אין קלטת שלך שלא היתה אצלי, ‏כמה חיוך ושמחה יצא ממך היית
‏השראה ענקית בשבילי ולכולם. אלוקים רוצה את הטובים לידו".

אמן הרגש החסידי מוטי ויזל כתב: ‏"ברוך דיין האמת ‏אבי אימפריית החסד ר' עודד דוד (דדי) גראוכר זצ"ל. ‏משתתפים בצער רב עם בנו איש ‏החסד שי היקר וכל המשפחה ‏החשובה. מן השמים תנוחמו".

המוזיקאי אלי וועבר כתב: "שמעתי את החדשות שהחבר האגדי שלנו דדי גראוכר הלך לעולמו, תודה שהבאת כל כך הרבה חיוכים, ואנרגיה יפה לעולם הזה". וועבר צירף תמונה די מצמררת שבה נראים זה לצד זה דדי גראוכר ומיכאל שניצלער שהלך לעולמו בפתאומיות בחודש ניסן האחרון.

משמאל לימין: משה וינטרוב, דדי גראוכר ומיכאל שניצלער.

שדר הרדיו הוותיק מנחם טוקר, שראיין את דדי ז"ל והנחה מופעים בכיכובו, ספד וכתב: "דדי....דדי...דדייייייייייייייייי חבר שלי, זמר נדיר, אדם מדהים,
תמיד לעזור לכולם, גם ברגעים הכי קשים עם בדיחה וחיוך, הלב הכי גדול שראיתי בחיי, אני פשוט לא מאמין, לך תשמח את המלאכים שם למעלה, תשיר להם מהשירה הקדושה שלך".

יחיאל גרינברג, מלהקת להבה ספד לדדי ז"ל וכתב: "דדי גראוכר ז"ל היה אחד הזמרים האהובים עליי. איכות ויכולת קולית שלא פוגשים כמעט, אנרגיה נדירה, וכמובן חוש הומור ובדיחות שמפילות אותך על הרצפה. לא היינו חברים טובים, אבל הוא הופיע איתנו לא מעט על הבמה, והכרתי כל שיר שהוא הוציא מאז שר בצעירותו את לחניהם של כצלה והרב נויימן במצעד הזמירות, ומאוחר יותר אלו שהוציא עם משה לאופר ומונה כמובן, והפריקים שביניכם יזכרו את הסולו הגבוה שלו בשיר "כל מקדש" של ליבלה השל ז"ל (עזור עזור לשובתים בשביעי עזור...) גם בדיסק 3 של שלהבת הוא שר איתנו את "אין בהם טבע" של אלי לאופר. איזו אבידה. אני מת על האיש הזה, כאב לי על שסבל כ"כ הרבה, וכמה עצוב שהוא איננו".

דדי גראוכר אברהם פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד