כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
כספים מוקפאים

ביידן אישר לשחרר 6 מיליארד דולר לאיראן בתמורה להחלפת שבויים

הנשיא ביידן אישר הסכם עם איראן להחלפת שבויים, 6 מיליארד דולר בכספים מוקפאים בדרום קוריאה ישוחררו לאיראן. מזכיר המדינה אנטוני בלינקן חתם על ההסכם בסוף השבוע שעבר

ביידן אישר לשחרר 6 מיליארד דולר לאיראן בתמורה להחלפת שבויים
שדה תעופה. אילוסטרציה צילום: unsplash

ממשל ביידן חתם על הסכם עם איראן להחלפת שבויים ושחרור 6 מיליארד דולר כספים איראניים מוקפאים. לפי ההסכם, איראן תשחרר חמישה אזרחים אמריקאים שנעצרו באיראן וארה"ב תשחרר חמישה אזרחים איראנים המוחזקים בארה"ב.

ההסכם הוא ויתור גורף להעברת כספים איראניים מוקפאים של 6 מיליארד דולר מדרום קוריאה לקטאר ללא חשש להפרת הסנקציות האמריקאיות, מאחר וארצות הברית מסווגת את איראן כמדינה נותנת חסות לטרור, היה צריך אישור מיוחד של הנשיא.

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, חתם על ההסכם בסוף השבוע שעבר, אך הקונגרס לא קיבל הודעה על ההחלטה עד יום שני, יום השנה ה-22 לפיגועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001, אז נהרגו 3000 אמריקאים בפיגועי טרור נוראיים.

שחרור ה-6 מיליארד דולר היה המרכיב הקריטי בעסקת שחרור האסירים, שבמסגרתה הועברו ארבעה מתוך חמשת העצורים האמריקאים מבתי הכלא האיראניים למעצר בית בחודש שעבר. העציר החמישי כבר היה במעצר בית עוד קודם.

עקב סנקציות של ארה"ב, כמה מדינות אירופיות נרתעו מלהשתתף בהעברה, אך החתימה של בלינקן נועדה להקל על החששות לגבי כל סיכון של סנקציות אמריקאיות.

 

איראן ג'ו ביידן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד