כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בתחבולות תעשה לך מלחמה

ציוד צבאי שהושמד באוקראינה על ידי רוסיה התברר כבובות

מאות חלקי ציוד צבאי שהושמדו על ידי רוסיה באוקראינה התבררו כבובות שהונחו כדי לרמות את הרוסים שיבזבזו תחמושת יקרה. המטרה להציל חיים אוקראינים ולהערים על הרוסים לבזבז מל"טים יקרים מאוד

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אוקראינה מחליפה את הציוד הצבאי שלה בשדה הקרב בבובות כדי שהצבא הרוסי יבזבז פגזים על השמדת מטרות סרק, כך דיווחה רשת CNN.

חברת כרייה אוקראינית Metinvest, בבעלות איש העסקים רינת אחמטוב, עוסקת בייצור עותקים מדויקים של ציוד צבאי. היא כבר ייצרה מאות העתקים של סוגים שונים של כלי נשק מערביים, אשר הושמדו לאחר מכן על ידי חיילים רוסים.

"מלחמה היא יקרה, ואנחנו צריכים שהרוסים יוציאו כסף על שימוש ברחפנים וטילים כדי להשמיד את הבובות שלנו", אמר נציג החברה, שביקש להישאר בעילום שם. "אחרי הכל, מל"טים וטילים הם יקרים, הדגמים שלנו הרבה יותר זולים".

כך, לדבריו, טילי הוביצר 155 מ"מ מתוצרת בריטניה, עולים כמה מיליוני דולרים, וצינורות ביוב שהם מייצרים רגילים עולים פחות מאלף דולר. "אחרי כל פגיעה, הצבא מוסר לנו פסולת שנתפסה, אנחנו אוספים אותם, אם הפיתיון שלנו הושמד, אז העבודה שלנו לא הייתה לשווא", הסביר נציג החברה ,הרוסים מבזבזים תחמושת על צינורות ובובות מטרה".

כשהחלה המלחמה, הוא אמר, מיהרו עובדי החברה ליצור טילי דמה, הצבא האוקראיני מיהר לשלוח אותם לקווי החזית כדי לגרום לאוקראינה להיראות חמושה יותר ממה שהייתה בפועל. עם זאת, בהתחלה הדגמים היו די גסים, והבובות לא משכו את תשומת ליבו של האויב במשך זמן רב, המהנדסים חזרו למפעל כדי לעשות אותם מחדש והצליחו.

המטרה, אמר דובר החברה היא כפולה: "להציל חיים אוקראינים ולהערים על הרוסים לבזבז מל"טים, פגזים וטילים יקרים מאוד".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד