כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הצפי בכבישים

התחזית: 6 מיליון מכוניות חשמליות על הכביש

משרד האנרגיה והתשתיות חושף את תחזיותיו לכניסת רכב חשמלי והשפעתה על משק האנרגיה בשנים הקרובות. כמה מכוניות חשמליות יהיו בישראל בשנים הקרובות וכמה חשמל הן ידרשו

התחזית: 6 מיליון מכוניות חשמליות על הכביש
מכוניות על הכביש צילום: רוני נאק

אם מישהו סבור שהמכוניות החשמליות הן אופנה חולפת, למשרד האנרגיה והתשתיות יש תחזיות אחרות. המשרד חושף את תחזיותיו לכניסת רכב חשמלי באופן רחב היקף והשפעתה על משק האנרגיה בשנים הקרובות. כלומר - כמה מכוניות חשמליות יהיו בישראל בשנים הקרובות וכמה חשמל הן ידרשו כדי שיוכלו להזיז את נהגיהן מכאן לשם.

התחזית של משרד האנרגיה מבוססת על מודל שבחן מספר תרחישים, המרכזי שבהם נשען על החלטות ממשלה הקובעות יעדים להפחתת פליטות בתחום התחבורה. התחזית הוכנה במסגרת מודל כולל הצופה את ביקושי האנרגיה במשק עד 2050, ובדגש על צריכת הדלקים העתידית שגיבשו מינהל הדלק והגז, אגף אסטרטגיה והחטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות.

מכוניות על הכביש: צילום רוני נאק

לפי המשרד, סך הביקוש העתידי לחשמל מסקטור התחבורה, הכולל כלי רכב פרטיים, כלי רכב כבדים, אוטובוסים ורכבות, צפוי להיות משמעותי ולחולל שינוי עמוק במשק החשמל. בעוד שכיום סקטור התחבורה צורך פחות מאחוז אחד מהביקוש לחשמל במשק, בשנת 2030 צפוי הביקוש לעמוד על כ-6% מהסך הכולל, וכ-15% מהסך הכולל בשנת 2050.

לפי הנתונים שמפרסם המשרד, כיום בכבישי ישראל יש כ – 70 אלף רכבים חשמליים. לעומת זאת בשנת 2030 (רק בעוד 7 שנים!) יהיה מדובר על לא פחות מ 1.3 מיליון מכוניות חשמליות. בשנת 2050 כמעט כל המכוניות בישראל יהיו חשמליות וההערכה שמפרסם משרד האנרגיה והתשתיות היא שמספר המכוניות הכולל בשנת 2050 יהיה כשישה מיליון מכוניות.

עוד צופה המשרד כי מספר האוטובוסים החשמליים בכבישי ישראל בשנת 2030 צפוי לעמוד על כ-8,000 אוטובוסים, שיהוו כ-35% מסך האוטובוסים בארץ. בשנת 2050, 100% מהאוטובוסים יהיו חשמליים או מונעים במימן.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד