כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

טורקיה: מושל מחוז התנצל בפני רב המדינה

דורסון סחין' חולל סערה כשהצהיר שיהפוך בית כנסת למוזיאון, והתקשר לרב יצחק חליבה להתנצל על הדברים

הפגנה בטורקיה. צלם:פלאש 90
הפגנה בטורקיה. צלם:פלאש 90

מושל מחוז בטורקיה התנצל בפני רבה הראשי של המדינה על שהורה להפוך את בית הכנסת העתיק בטורקיה למוזיאון.

מושל מחוז אדירן בצפון מערב טורקיה, דורסון סחין', התנצל על דברים שאמר כי יש לסגור את בית הכנסת העתיק 'בויוק' ולהפוך אותו למוזיאון, המושל ששוחח עם רבה הראשי של טורקיה הרב יצחק חליבה, טען כי דבריו לא הובנו, והביע "צער עמוק" על עיוות דבריו. המושל גם הבהיר כי בית הכנסת יישאר פתוח ולא יהפוך למוזיאון.

ההתנצלותו באה בעקבות דברים שאמר המושל לעיתונאים, כי בגלל ההתנהלות של ישראל בהר הבית בירושלים, הוא הורה שבית הכנסת העתיק "בויוק" יהפך למוזיאון ריק. "כאשר הבנדיטים(הפושעים) האלה מפזרים רוח מלחמה באל אקצא וטובחים מוסלמים, אנחנו בונים להם בתי כנסת, מנקים את בתי העלמין שלהם, אני אומר את הדברים עם שנאה עמוקה ויוקדת בליבי", אמר המושל לעיתון "הורייט" המתפרסם בטורקיה.

דבריו של המושל עוררו כעס רב וסגן ראש ממשלת טורקיה מיהר להגיב ואמר כי המושל עשה טעות, וכי בית הכנסת יישאר במקומו ולא יהפוך למוזיאון. "אני מעריך ומכבד את המושל ומעריך כי הוא אמר את דבריו מתוך סערה רגשית, אנו מגנים את הזוועות נגד מסגד אל אקצא, עם זאת אסור לנו להסתכל על היהודים כאן בעין רעה", אמר סגן ראש ממשלת טורקיה.

יצוין כי ממשלת טורקיה הקצתה מאז 2010 כ-3.7 מיליון לירות טורקיות שהם כ-1.6 מיליון דולר עבור שיפוץ בית הכנסת - אשר תיירים יהודיים מכל רחבי העולם מגיעים אליו. הקהילה היהודית בתורכיה פנתה לאחרונה למושל וביקשה ממנו לאפשר לה לקיים בבית הכנסת מעת לעת תפילות וחתונות.
התנצלות תורכיה מושל אנטישמי בית הכנסת העתיק הרב יצחק חליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד