כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תג מחיר: צפו בשריפה בבית הספר הדו לשוני

שריפה וכתובות נאצה בבית הספר הדו לשוני בירושלים, ככל הנראה במסגרת פעילות 'תג מחיר' • וידאו ותמונות

הערב (מוצ"ש) בשעה 19:31 התקבלה קריאה בחדר המבצעים של כבאות והצלה ירושלים, על עשן בסמוך למבנה בית הספר הדו לשוני ברחוב אריה בעהם בשכונת פת.

למקום הוזנקו שלושה צוותי כיבוי ומנוף גבהים. הצוותים בפיקודו של רשף משנה גרשון כהן שהגיעו למקום הבחינו כי השריפה בתוך המבנה.

צוותי הכיבוי פרצו למבנה הנעול אשר עשן כבד היתמר מחלונותיו. הצוותים איתרו את מוקד הבעירה בתוך אחת הכיתות בבית הספר. לוחמי האש החלו בפעולות כיבוי, מניעת התפשטות השריפה לכלל המבנה, ואיוורור המקום מהעשן הכבד שהצטבר בו.
במהלך הסריקות התגלו בבית הספר כתובות נאצה.

למקום הוזעק באופן מיידי צוות חקירה מיוחד לחקירת שריפות מכבאות והצלה ירושלים בראשותו של רשף רוני סונינו. פעולות החקירה מתבצעות בשיתוף עם צוות חקירה ומז"פ של משטרת ישראל.

כמו כן לכיתה שנשרפה נגרם נזק כבד מהשריפה, וכן נזק משני כתוצאה מעשן ופיח נגרם במקומות נוספים במבנה.

חקירת האירוע בבית הספר הדו-לשוני הועברה בהנחיית מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי לחוקרי היחידה המרכזית בירושלים. מפקד המחוז ציין כי מדובר באירוע חמור והנחה את חוקרי הימ״ר לפעול לאיתור ומעצר החשודים.



ראש העיר ירושלים ניר ברקת, גינה הערב את הצתת הכיתה בבית הספר הדו לשוני בעיר ואת ריסוס כתובות הנאצה במקום ואמר כי "לא ניתן לפירומנים ולמפרי סדר שלוקחים את החוק לידיים לשבש את שגרת חיינו. נמשיך להוקיע את הקיצונים ולעשות כל שנדרש להחזרת השקט לירושלים. שוחחתי עם מפקד המחוז במשטרה ששם את החקירה וביטחון ילדי ירושלים בראש סדר העדיפויות".

שר החינוך, הרב שי פירון, בהתייחסות לאירוע הוונדליזם בגן הילדים הדו-לשוני בירושלים: "מדובר במקרה אלים, נפשע ונתעב שיש בו כדי לפגוע ולערער את יסודות הדמוקרטיה הישראלית. העובדה שמדובר בהצתה של מסגרת חינוכית הדוגלת בדו-קיום מהווה פגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים וערבים. המקרה חמור שבעתיים בעיקר על רקע העובדה שמבצעי הפשע בחרו לפגוע בבטן הרכה של החברה הישראלית, בגן, בו לומדים ילדים רכים ותמימים. אני קורא למשטרת ישראל לפעול באופן מידי וללא כל שהות כדי למצות את הדין עם הפושעים המתועבים".

עמרם מצנע יו״ר ועדת החינוך בתגובה לפגיעה בבית הספר הדו לשוני בירושלים: ״פלישת האלימות הפוליטית בצורת "תג מחיר" שהגיעה הערב לבית הספר הדו לשוני בירושלים, מנסה לפגוע בניסיון לחנך לחיים משותפים, לסובלנות ולהבנה בין יהודים לערבים בישראל. הפגיעה המכוונת דווקא במוסד חינוכי שמייצג את הרצון של שני העמים לגישור ולחינוך לשלום הנה בלתי נסבלת ועלינו לגנותה בתוקף ולעשות כל שניתן בכדי למצוא ולהעמיד את האחראים לכך לדין״.

מסיעת בל"ד נמסר כי: "הצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים היא מעשה טרור המצטרף לשרשרת מעשי הטרור של תג מחיר. המשטרה ורשויות אכיפת החוק לא פענחו אפילו ולו מקרה אחד של פעולות הטרור של תג מחיר, מה שנותן רוח גבית לטרוריסטים להמשיך במעשה הזוועה שלהם וזה בנוסף לאוירת הגזענות והשנאה המטופחת על ידי הממשלה והעומד בראשה בהובלת החקיקה הגזענית ובראשה חוק הלאום היהודי. סיעת בל״ד מטילה את מלוא האחריות להצתה הנפשעת על הממשלה והמשטרה וחוזרת על דרישתה להכריז מיד על תג מחיר כארגון טרור ולפעול לאיתוא ומעצר של הטרורסטים ולהעמידם לדין".















טרור וידאו הצתה תג מחיר בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד