י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דרישת שלום: הדולפינה המגובננת חזרה למפרץ אילת

אתמול נצפתה פעם שניה במפרץ אילת דולפינה מסוג דולפין מגובנן, הדולפינה נצפתה בעבר לפני כשלוש שני במפרץ אילת, פקח היחידה הימית: מדובר במין של יונק ימי נדיר לאזורנו, כלל היונקים הימיים הינם ערכי טבע מוגנים בישראל ועלינו לכבד את נוכחותם

דרישת שלום: הדולפינה המגובננת חזרה למפרץ אילת
הדולפינה במפרץ צילום: נועם קורטלר

הדולפינה, מהמין דולפין מגובנן (Sousa plumbea) נראתה אתמול (שני) שוב במפרץ אילת.

עומרי עומסי פקח יחידה ימית במרחב אילת ברשות הטבע והגנים: בעקבות דיווח של אזרח למוקד רשות הטבע והגנים, הגעתי ללגונת השלום באילת, זכיתי לתעד פעם נוספת את הדולפינה המגובננת שנצפית באזורנו בשנים האחרונות. בזכות צילומי תקריב של סנפיר הגב, אנו יודעים לומר שמדובר באותה הדולפינה שנצפתה כבר באילת. מין הדולפינן המגובנן נצפה לראשונה באזורנו עם הגעתה של הדולפינה בתחילת השנה בחודש ינואר 2023. מדובר במין של יונק ימי נדיר לאזורנו, כלל היונקים הימיים הינם ערכי טבע מוגנים בישראל ועלינו לכבד את נוכחותם ולעשות כל שביכולתנו לאפשר מרחב טבעי מוגן ובטוח.

לפני כשלוש שנים התקבל בידי חוקרי דלפיס תיעוד ראשון של הדולפינה, שנראתה שוחה במפרץ. הייתה זו התצפית המתועדת הצפונית ביותר בים סוף, והראשונה במפרץ אילת. לדברי דפנה פינגולד מדלפיס, ביולוגית ימית ומרכזת תצפיות יונקים ימיים בים האדום, הדולפין המגובנן נמצא דרך קבע בים האדום, אך אוכלוסייתו הולכת ופוחתת עם הזמן, ומדובר במין המצוי בסכנת הכחדה.

תצפית זו מתווספת לתצפית מרגשת נוספת שהייתה במפרץ, ביום רביעי האחרון (6.9). בסביבות השעה 9:00 נצפו באזור הדרומי, מול מלון הנסיכה, ארבעה דולפינים מהמין דולפינן אנקולי, בהם שני זכרים שכבר מוכרים לחוקרים ונקבה וגור שלא תועדו עד כה.

לדברי ד"ר מיה אלסר מדלפיס, הדולפינן האנקולי (Tursiops aduncus) הוא המין הנפוץ במפרץ אילת.

ביולי האחרון דיווחנו על דולפינן אנקולי צעיר, שנצפה במפרץ אילת במצב גופני ירוד. צוות דלפיס, כמו גם פקחי רשות הטבע והגנים, ניסו להתחקות אחריו, אך נכון לעכשיו הוא עדיין לא אותר. בתקווה שנזכה לראותו שוב בעתיד.

בדלפיס מזכירים כי דולפין הינו חיית בר. אין להתקרב אליו יתר על המידה, ובטח לא לשחות עמו. יש לשמור מרחק סביר מבעל החיים ולהניח לדולפין לבחור האם להתקרב.

 

דולפינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד