כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
העדויות נחשפות

מנהיג וגנר הורה לזרוק רימונים על נשים וילדים

שכיר חרב וגנר חשף כי יבגני פריגוז'ין אימן אותם להרוג נשים וילדים אוקראינים על ידי זריקת רימונים דרך חלונות ודלתות. "כשהגענו לאותו בלוק דירות בן 5 קומות, בהחלט הרגנו כ-40 אנשים"

מנהיג וגנר הורה לזרוק רימונים על נשים וילדים
מפקד כוח וגנר מוקף בלוחמיו צילום: צילום מסך

שכיר חרב של וגנר חשף כי מנהיג וגנר לשעבר יבגני פריגוז'ין אימן את כוחותיו להרוג נשים וילדים אוקראינים על ידי זריקת רימונים דרך חלונותיהם ודלתותיהם, לפני שנכנס לבתיהם כדי 'לסיים אותם'.

הלוחם, מקסים זלנוב, התוודה כי פריגוז'ין, שחוסל ברוסיה בהתרסקות מטוס בחודש שעבר כי הנהיג מרד נגד פוטין, הדגים לו כיצד "להרוג בסגנון וגנר" כאשר הוא פולש לכפרים באוקראינה.

בסרטון נשאל הלוחם לשעבר על ידי פעיל זכויות האדם ולדימיר אושקין: "מי נתן את ההוראה - שני רימונים לתוך חלון, שני רימונים לתוך דלת, ואז להיכנס ולסיים את הפצועים?".

זלנוב, השיב: "פריגוז'ין עצמו. כן, הרגתי הרבה אנשים".

אושקין שאל: "בין ההרוגים, כמה קשישים, אנשים מבוגרים וכמה ילדים היו שם?".

זלנוב בתגובה: "כשהגענו לאותו בלוק דירות בן 5 קומות, בהחלט הרגנו כ-40 אנשים".

לוחם נוסף, אלכסיי צ'רניאבסקי, אמר כי פריגוז'ין אמר לו: "תהיה מוכן שברגע שאתה נכנס לבתים, תצטרך להרוג נשים וילדים. לא משנה מי, כולם יצטרכו להיהרג כי הם אוקראינים".

צ'רניאבסקי, שוטר לשעבר הדגיש שוב את הפקודות שקיבל. "הם אמרו שכאשר נשתלט על ערים וכפרים, ונכנס לבתים, נהרוג נשים וילדים", אמר.

"לפני שנכנסנו למקום, היינו צריכים לזרוק רימון, ואז להיכנס פנימה ואם נשים וילדים בפנים נפצעו ולא נהרגו, אז לגמור אותם כי הם אוקראינים. היינו צריכים להרוג את כולם. אנחנו וגנר, אנחנו הורגים את כולם".

כוח וגנר יבגני פריגוז'ין ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד