י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שפל השפלים

נפילה במס' הדירות שנמכרו ביולי: "קרוב לרמה בזמן האינתיפאדה"

בחודש יולי נרכשו 6,912 דירות, נתון המהווה ירידה של 3% ביחס ליוני | אם נפחית מכירת דירות ב'מחיר למשתכן', מספר העסקאות עמד על 6,264 - ירידה של 29% בהשוואה ליולי שנה שעברה

נפילה במס' הדירות שנמכרו ביולי: "קרוב לרמה בזמן האינתיפאדה"
צילום: מתוך אתר מחיר למשתכן

מסקירת הכלכלן הראשי של משרד האוצר, ד"ר שמואל אברמזון, לענף הנדל"ן למגורים עולה כי בחודש יולי האחרון נרכשו 6,912 דירות, נתון המהווה ירידה של 27% בהשוואה לכמות הדירות שנמכרה בחודש יולי בשנה שעברה ושל 3% ביחס ליוני.

אם נפחית את המכירות של תוכניות מחיר למשתכן ומחיר מטרה נראה כי עמד מספר העסקאות בשוק החופשי ביולי על 6,264, ירידה של 29% בהשוואה ליולי אשתקד וירידה של 1% בהשוואה ליוני. לפי אברמזון, רמה זו "קרובה לרמת השפל שנרשמה בחודש יולי 2002, אשר עמד בצל המיתון במשק והאינתיפאדה השנייה".

עוד בנתונים נראה כי רכישות המשקיעים בחודש יולי עמדו על 1,026 דירות, ירידה של 41% בהשוואה ליולי בשנה שעברה. בנוסף, כמו הרכישות של "משפרי הדיור" היתה 2,249 דירות, ירידה של 31% בהשוואה ליולי אשתק.  

סה"כ כמות העסקאות בדירות יד שנייה ביולי עמד על 4,412 דירות - ירידה משמעותית של 32% בהשוואה ליולי אשתקד. בפילוח גיאוגרפי נמצא כי הירידה החדה במספר העסקאות מיד שנייה היתה בכל המדינה, כאשר בשבעה מתוך עשרה אזורים נרשמו ירידות של יותר מ-30% בהשוואה ליולי אשתקד. באזור ת"א והמרכז, התבצעו אף פחות עסקאות יד שנייה מאשר ביולי 2002.

חדשות נדל"ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד