כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
השם לתפילה

אחד הפצועים בחווארה: הוריו נרצחו לפני 20 שנה

אחד מהפצועים הערב בפגוע הירי בציר חווארה הוא בנם של הרב בנימין זאב כהנא הי"ד ואשתו טליה הי"ד שנרצחו בפיגוע לפני 23 שנים | השני - אחיין ראש המועצה

אחד הפצועים בחווארה: הוריו נרצחו לפני 20 שנה
זירת הפיגוע, רשדאן בבית המשפט צילום: מועצה אזורית שומרון

אחד הפצועים מהפיגוע בחאוורה הערב (שלישי) הוא בנם של זוג הקדושים בנימין וטליה כהנא הי"ד, שנרצחו בפיגוע ירי ליד עפרה בבנימין בשנת 2000 ונכדו של הרב מאיר כהנא ז"ל.

ב־31 בדצמבר 2000 נסעו הרב בנימין כהנא, אשתו וששת ילדיהם מירושלים לכפר תפוח. בדרך, הם עצרו בבית אל כדי להוריד את אחד הבנים בבית הספר בו למד. מדרום לעפרה ירו מחבלים על מכוניתם. כתוצאה מהירי נהרג בנימין זאב מיד, ואשתו נפצעה אנושות ונפטרה לאחר מכן באמבולנס. חמש הבנות נפצעו. בני הזוג נטמנו בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. 

הפצוע השני הוא אחיינו של ראש מועצת קרית ארבע חברון אליהו ליבמן שאמר הערב כי "מחבלים שממומנים על ידי הרשות הפלסטינית ניסו לרצוח את בן אחי וחברו. בניסי ניסים וברוך השם הפיגוע הערב הסתיים בפציעות קלות. אנחנו דורשים מכוחות הביטחון להשיב את ההרתעה להרוג את המחבלים עוד בשלב התכנון ולא לתפוס אותם חיים, להרוג אותם במיטתם. אני קורא לממשלת ישראל שלא להתפשר, לא לרחם, להכנס באויב בכל הכוח ולגבות מהמחבלים ומשולחיהם מחיר גבוה, אסור לנו להסתמך על הנס הגדול שהיה פה היום"

הציבור נקרא להתפלל עבור הפצועים: אחיעד רפאל בן רחל לאה, ומאיר דוד בן טליה בתוך שאר חולי ישראל 

בפיגוע עצמו השניים נורו ע"י מחבלים שפתחו באש. נבדק אם מחבל אחד או יותר ביצעו את הפיגוע מצד הדרך ונמלטו רגלית. צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים.

צה"ל מסר כי הירי בוצע לעבר אזרחים שנסעו ברכבם בצומת הביתות. השניים, כבני 30, נפצעו מרסיסי זכוכית ובתיעוד מהזירה נראית הציצית של אחד מהם כשהיא ספוגה בדם.

כוחות צה"ל ומד"א העניקו להם טיפול רפואי ראשוני במקום, והם פונו באורח קל ובהכרה מלאה לבית חולים, כשהם סובלים מפציעות קלות בראשם כתוצאה משברי זכוכיות. "כוחות צה״ל פתחו במרדף אחר המחבלים ופרסו חסימות במרחב", מסר דובר צה"ל.

פיגוע פיגוע ירי חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד