כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תומך בטראמפ

פוטין זועם על "המערכת הפוליטית הרקובה" בארה"ב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זועם על "המערכת הפוליטית הרקובה" בארה"ב. פוטין תומך בדונלד טראמפ. השניים היו ידועים ביחסים הטובים שלהם כאשר טראמפ כיהן כנשיא ארה"ב

פוטין זועם על "המערכת הפוליטית הרקובה" בארה"ב
ולדימיר פוטין עם דונלד טראמפ צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התפרץ על "הרקבון של המערכת הפוליטית האמריקאית" כשהביע את תמיכתו בדונלד טראמפ שמתמודד עם ארבעה כתבי אישום. ההתפרצות של הנשיא הרוסי הגיעה בכינוס הפורום הכלכלי המזרחי בעיר ולדיווסטוק שבחוף האוקיינוס ​​השקט ברוסיה.

פוטין אמר בשלב מסוים: "לגבי העמדה לדין של טראמפ, מבחינתנו מה שקורה בתנאים של היום, לדעתי, זה מראה את הרקבון של המערכת הפוליטית האמריקאית, שאינה יכולה להתיימר ללמד אחרים דמוקרטיה. כל מה שקורה עם טראמפ הוא רדיפה של יריב פוליטי מסיבות פוליטיות. זה מה שזה. וזה נעשה מול הציבור של ארצות הברית והעולם כולו".

כשהיה נשיא, טראמפ דיבר לעתים קרובות על היחסים הטובים שהיו לו עם פוטין - למרות המתיחות הברורה בין ארה"ב לרוסיה.

אבל טראמפ הפייבוריט להיות מועמד המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות מתמודד עם עד 91 אישומים פליליים המתגלגלים בוושינגטון, ניו יורק, דרום פלורידה ואטלנטה.

פוטין התייחס גם לדברים שהשמיע טראמפ לאחרונה כי אם יחזור לבית הלבן, הוא יסיים את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה תוך ימים ספורים.

הנשיא הרוסי אמר: "אנחנו שומעים שמר טראמפ אומר שהוא יפתור בעיות דוחקות בתוך כמה ימים, כולל המשבר האוקראיני. ובכן, זה לא יכול אלא להביא אושר, זה טוב".

אבל פוטין הזהיר כי לא סביר שיהיה שינוי ביחסים הגרועים בין רוסיה לארה"ב - ללא קשר למי יושב בבית הלבן.

ביולי האחרון, טראמפ הסביר ביתר פירוט כיצד יסיים את המלחמה של רוסיה באוקראינה אם הוא היה נשיא. הוא ענה: "אני מכיר את זלנסקי טוב מאוד, אני מכיר את פוטין טוב מאוד אפילו טוב יותר, והייתה לי מערכת יחסים טובה מאוד עם שניהם".

טראמפ אמר שהוא יאמר לנשיא אוקראינה: "מספיק, אתה חייב לעשות הסכם", והזהיר את פוטין: "אם לא תעשה הסכם, אנחנו הולכים לתת להם הרבה (תחמושת), אנחנו הולכים לתת יותר ממה שהם קיבלו אי פעם".

ולדימיר פוטין דונלד טראמפ מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד