כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ביזה את זכר השואה

חבר בקבוצה ניאו-נאצית אמריקאית הוסגר להולנד

גבר אנטישמי חבר ב'ליגת ההגנה של גויים' הוסגר להולנד מגרמניה לאחר שהקרין מסר אנטישמי על בית אנה פרנק בהולנד. וילסון אמור להופיע לראשונה בבית המשפט בהולנד בתחילת אוקטובר

חבר בקבוצה ניאו-נאצית אמריקאית הוסגר להולנד
בית אנה פרנק באמסטרדם צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חבר בולט בקבוצה ניאו-נאצית אמריקאית הוסגר להולנד מגרמניה, שם הוא יעמוד למשפט בגין הקרנת מסר אנטישמי על בית אנה פרנק באמסטרדם.

רוברט ווילסון מואשם כי עמד מאחורי תקרית אנטישמית בפברואר שבה הוקרנה הודעה בלייזר על הבית בו הסתתרה אנה פרנק במהלך השואה. בהודעה נכתב "ממציא העט הכדורי", התייחסות לתיאוריית קונספירציה אנטישמית שהופרכה בהרחבה הטוענת כי יומנו המפורסם של פרנק הוא זיוף מכיוון שהוא נכתב במקור עם עט כדורי, שהומצא רק לאחר מלחמת העולם השנייה.

פרנק התגלתה על ידי הנאצים ב-1944 ומתה במחנה הריכוז ברגן בלזן בשנה שלאחר מכן. הבית שבו הסתתרה הוא כיום מוזיאון.

וילסון אמור להופיע לראשונה בבית המשפט בהולנד בתחילת אוקטובר. האיש במקור מקנדה, הוא חבר ב'ליגת ההגנה של גויים', קבוצה ניאו-נאצית שבסיסה כיום בפלורידה.

וילסון התגורר בצ'ולה ויסטה, קליפורניה, פרבר של סן דייגו, בין השנים 2016 ל-2021, כאשר הוא הואשם בתקיפת שכן כולל השמצות גזעניות. זמן קצר לאחר התקיפה, וילסון הואשם בתליית כרזה אנטישמית מעל גשר כביש מהיר בסן דייגו. הוא ברח מהמדינה לפני שעמד לדין על פשע שנאה בתקיפה.

מאז וילסון מסתובב בפולין, הוא מחזיק באזרחות בפולין, ושם תיעד את עצמו מבצע מעשים אנטישמיים שונים, כולל הצגת שלטים שהופנו כלפי הליגה נגד השמצה מחוץ לאתר מחנה הריכוז אושוויץ ב-2022. בהמשך ווילסון נסע לאמסטרדם שם ביזה את זכרה של אנה פרנק. 

הולנד הוציאה נגדו צו מעצר אירופי, והרשויות הפולניות עצרו אותו לראשונה באפריל, והורו לו לא לעזוב את המדינה בזמן שהחקירה נמשכת. אבל וילסון נעצר שוב ביולי בעת שניסה לברוח לקנדה משדה תעופה בגרמניה. הוא הוחזק בגרמניה לפני שהועבר לאמסטרדם בסוף אוגוסט.

ביולי הולנד הוציאה מחוץ לחוק את הנאום שלוקח באופן ספציפי צורה של הכחשת שואה, אך התובעים ההולנדיים לא ציינו בהודעה לעיתונות שלהם שהודיעו על הסגרתו של וילסון במה הם יאשימו אותו.

גרמניה אנה פרנק הולנד אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד