כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ספר חדש חושף

אילון מאסק התעלף שיכור במהלך פגישה במוסקבה

ביוגרפיה חדשה חושפת כי אילון מאסק התעלף לאחר שתיית אלכוהול במהלך פגישה במוסקבה עם אנשי עסקים רוסים. מאסק הגיע "קרוע" ו"מסטול" למסעדה במוסקבה לארוחת צהריים עסקית לפגוש איש עסקים רוסי 

 אילון מאסק התעלף שיכור במהלך פגישה במוסקבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קטעים מביוגרפיה חדשה על האיש העשיר בעולם, שכותרתו "אילון מאסק", חשפו כי הוא סבל ממצב קשה של שכרות לאחר ששתה מספר שוטים של וודקה במהלך פגישה עסקית במוסקבה, עד כדי כך ש"איבד את הכרתו" כך דיווח ה'ניו יורק פוסט' שפרסם קטעים מהספר החדש.

וולטר אייזקסון כתב בביוגרפיה של אילון מאסק, שמאסק נסע לבירת רוסיה ב-2002 כדי לנהל משא ומתן על רכישת לוויינים למשימה במאדים, מאסק עצר בפריז, שם ערך מסיבה בשעות הלילה המאוחרות.

על פי הספר, מאסק הגיע "קרוע" ו'מסטול' למסעדה במוסקבה לארוחת צהריים עסקית לפגוש איש עסקים רוסי ששמו לא פורסם.

הוא כתב כי מאסק ושני שותפיו, ג'ים קנטרל ואדו ריסי, ישבו בחדר האחורי של המסעדה, שם הוגש להם אוכל וכמות גדולה של וודקה, אמר, והוסיף כי מאסק ציין בפניו כי חישב והשווה את "משקל האוכל והוודקה, והם היו כמעט שווה".

אייזקסון הוסיף, "מאסק איבד את הכרתו, וראשו פגע בשולחן".

לדברי אייזקסון, כשמאסק סירב למחיר, הרוסים הגדילו את ההצעה ל-21 מיליון דולר לרקטה, ולעגו למיליארדר האמריקאי ואמרו: "אוי, ילד קטן, אין לך כסף?".

לאחר כישלון הפגישה, מאסק נאלץ לנטוש את פרויקט Mars Oasis, שמטרתו הייתה לגדל צמח במאדים כאמצעי תעמולה להגברת העניין בנסיעה לכוכב הלכת. לאחר מכן החליט מאסק לבנות את טיל החלל בעצמו במקום להסתמך על הרוסים או על כל אחד אחר.

שבועות לאחר הפגישה במוסקבה, מאסק המשיך בצעדיו לייסד את SpaceX, חברת תעופה וחלל ושיגור רקטות שמטרתה להפוך את הנסיעות בחלל ותחבורה בין-כוכבית לנגישה יותר להמונים, אותה חברה שדו"חות כלכליים, נכון ליולי, הודיעו שהיא שווה כ-150 מיליארד דולר.

 

אילון מאסק רוסיה איבוד הכרה איבוד שליטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד