כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סכנה לבריאות

עשן סיגריות אלקטרוניות גורם לתאי דם לבנים להתקשות

מחקר בריטי גילה כי עשן סיגריות אלקטרוניות משפיע לרעה על פעילותם של כמה מרכיבים עיקריים במערכת החיסון של גוף האדם

עשן סיגריות אלקטרוניות גורם לתאי דם לבנים להתקשות
סיגריות אלקטרוניות צילום: האגודה למלחמה בסרטן

צוות מחקר מאוניברסיטת ברמינגהם בבריטניה הגיע למסקנה שעשן סיגריות אלקטרוניות משבש את עבודתם של תאי דם לבנים מסוג "נויטרופיל", שהם קו ההגנה הראשון של גוף האדם מפני מחלות וזיהומים. תאי הדם השייכים למערכת החיסון, משתתפים באופן פעיל בהגנת הגוף מפני פולשים ומזיקים.

כחלק מהמחקר שפורסם בכתב עת רפואי יוקרתי (Journal of Allergy and Clinical Immunology), חוקרים שאבו דגימות דם מתורמים בריאים שאינם מעשנים, ולאחר מכן חשפו את תאי הדם הלבנים בדגימות אלו לארבעים שאיפות של עשן סיגריות אלקטרוניות.

במהלך הניסוי, צוות המחקר חשף מחצית מדגימות הדם לעשן רווי ניקוטין, ואת המחצית השנייה לעשן המכיל חלופות נטולות ניקוטין.

התברר שתאי דם לבנים שנחשפו לעשן רווי ניקוטין ועשן אלטרנטיבh נותרו בחיים, אך הם הפכו נוקשים באופן שגרם להם לא למלא את תפקידם החיסוני מול הסכנות המאיימות על הגוף.

"מצאנו שאחרי תקופה קצרה של חשיפה לעשן סיגריות אלקטרוניות, התאים עדיין חיים, אבל הם לא זזים ביעילות מספיק כדי לבצע את תפקידי ההגנה המסורתיים שלהם", אומר אהרון סקוט, עוזר פרופסור למחלות בדרכי הנשימה באוניברסיטה של ברמינגהאם.

הוא הוסיף בהצהרות לאתר מדיקל אקספרס, המתמחה במחקר רפואי, "הדבר המעניין הוא שלאדים שאינם מכילים ניקוטין הייתה בדיוק אותה השפעה שלילית על תאי מערכת החיסון כמו לאדים המכילים ניקוטין".

סיגריות סיגריות אלקטרוניות עישון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד