י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אור ירוק קוראת להסדיר באופן מיידי את נושא הקורקינטים החשמליים

מסגרת היום הבינלאומי לזכויות הילד, שיגרו חברי קבוצות הנוער של אור ירוק מכתב לחברי הכנסת. במכתבם הם מבקשים להסדיר באופן מיידי את נושא הקורקינטים החשמליים, שלא הוסדר בחקיקה האחרונה בנוגע לאופניים חשמליים

אור ירוק קוראת להסדיר באופן מיידי את נושא הקורקינטים החשמליים

במסגרת היום הבינלאומי לזכויות הילד, אשר חל בתאריך 20 בנובמבר, שיגרו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק מכל רחבי הארץ מכתב לחברי הכנסת. במכתב הם מעלים את הנושא של היפגעות ילדים בעת רכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים, מציגים את נתוני ההיפגעות, הבעיה בחקיקה והפתרונות שהם מציעים לקידום הנושא, שיובילו להצלת חיים.

לאחרונה הוסדרה החקיקה בנושא אופניים חשמליים, אולם, למרבה ההפתעה נמצא כי תחום הקורקינטים החשמליים נותר פרוץ וללא הסדרה. הנתונים המדאיגים מראים כי בשנת 2013 חלה עלייה של 360% במספר הפצועים שאושפזו עקב פציעות, שמקורן בתאונות עם אופניים וקורקינטים חשמליים, בהשוואה לשנת 2012 (נתוני מכון גרטנר).

חברי קבוצת הנוער של אור ירוק מבקשים במכתבם להדגיש בפני משרד התחבורה והבטיחות בדרכים את הצורך בהסדרה מיידית של נושא הקורקינטים החשמליים. בנוסף, יש להגביר את המודעות בקרב הציבור בכלל ואצל בני הנוער בפרט בכל הקשור לבטיחות בעת רכיבה על אופניים וקורקינט חשמליים. כל יום בו נושא זה אינו מטופל, מהווה סכנת חיים ממשית לילדי ישראל.

בשנים האחרונות מפעילה עמותת אור ירוק כ- 100 קבוצות נוער ברחבי הארץ, בעיקר במסגרת מחויבות אישית. זאת מתוך רצון ליצור הנהגה צעירה בבטיחות בדרכים, אשר תוביל את הקהילה בה הם חיים להישגים בתחום בטיחות בדרכים ומניעת תאונות בהווה ובעתיד.

עמותת אור ירוק: "על חברי כנסת ישראל מוטלת האחריות לפעול להסדרה מיידית של נושא הקורקינטים החשמליים כדי לשמור על חיי הילדים ולצמצם הנפגעים בדרכים. ברור לכל, כי הסכנה הטמונה ברכיבה על קורקינט חשמלי, שמהירותו אינה מוגבלת ואין הגבלה על גיל הרוכב, הינה משמעותית. אי הסדרת החקיקה מסכנת את הילדים ובמהותה סותרת את אמנת זכויות הילד, עליה חתומה מדינת ישראל".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד