כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

האם דאעש חטפו את היהודיה ג'יל רוזנברג?

דיווחים סותרים באשר לגורלה של היהודיה ממוצא קנדי, ששירתה בצה"ל והתנדבה להילחם לצד הכוחות הכורדים

האם דאעש חטפו את היהודיה ג'יל רוזנברג?

צעירה קנדית-ישראלית בשם ג'יל רוזנברג, ששירתה בצה"ל והתנדבה לסייע לכוחות הכורדים הנלחמים נגד דאעש בסוריה, נחטפה בידי פעילי ארגון הטרור, כך דווח באתרים ג'יהאדיסטים.

על פי הדיווח, אנשי דאע"ש חטפו בימים האחרונים את ג'יל, שהתנדבה לשרת יחד עם הכוחות הכורדים הנלחמים בסוריה בקרב על העיירה קובאני. בשלב זה אין כל אישור רשמי לדיווח.

אולם הדיווחים על חטיפתה אינם מאומתים עדיין. "רוזנברג כלל לא היתה באיזור קובאני שממנו לכאורה נחטפה", אמר לוחם אמריקני בשורות הכורדים לכתב חדשות החוץ של רשת ב'.

שר הביטחון משה יעלון התייחס הערב בראיון לתכנית "שש" בערוץ 2 לדיווחים ואמר "אין לי מידע לגבי מקום הימצאה של ג'יל רוזנברג".

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון אמר כי "המשרד עוקב אחר הפרסומים השונים בנושא ומנסה להשיג מידע נוסף". עם זאת, גורמים מדיניים טענו כי "יש סימני שאלה סביב עצם דבר חטיפתה".

רוזנברג שירתה בעברה בצה"ל שירות קרבי ביחידת החילוץ וההצלה. נולדה בקנדה ועלתה לישראל בשנת 2006 כדי להתגייס. היא בעלת תואר בהנדסת אווירונאוטיקה.

בי"ז חשוון עזבה את תל אביב לירדן, משם טסה לארביל שבצפון עיראק. "יצרתי איתם קשר בפייסבוק ואמרתי להם שאני רוצה להתנדב", כתבה ג'יל לאחרונה בפוסט באינטרנט. לאחר הגעתה לסוריה, עברה תהליך הכשרה, נפגשה עם לוחמות כורדיות כדי ללמוד מהן וגם כדי להעביר להן מניסיונה בצה"ל.

בחודש שעבר חגגה ג'יל את יום הולדתה ה-31, היא הודתה לחבריה הרבים ברשת החברתית על הברכות החמות שהרעיפו עליה. "זכרו, החיים יפים", כתבה רוזנברג בפייסבוק ביום הולדתה ה-31 בחודש שעבר, "בצבא אנחנו אומרים 'אחרי', בואו נראה לדאע"ש מה זה אומר". יתכן, והיה זה אות החיים האחרון שהתקבל ממנה.

בשנת 2009 נעצרה והוסגרה לארה"ב לאחר שהואשמה בהשתתפות בתרמית בינלאומית, שבמסגרתה היא ואחרים עקצו פנסיונרים אמריקנים בסכום שהוערך בכ-25 מיליון דולרים. רוזנברג הורשעה ונידונה ל-4 שנות מאסר, אך שוחררה לפני כן וגורשה מארה"ב.
חטיפה טרור רוזנברג דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד