י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

SS: נפתחה חקירה בחשד להעלבת עובד ציבור

בעקבות פרסום התמונות של אישי ציבור במדי אס. אס, נפתחה חקירה רק בחשד להעלבת עובד ציבור ולא על הסתה

SS: נפתחה חקירה בחשד להעלבת עובד ציבור

בעקבות פרסום התמונות של נבחרי הציבור במדי אס. אס, הבוקר (א'), המשטרה ומשרד המשפטים הודיעו כי נפתחה חקירה רק בחשד להעלבת עובד ציבור ולא על הסתה.

"בימים האחרונים התפרסמו ברשת האינטרנט תמונות של אישי ציבור בכירים לבושים במדי SS מלוות בקריאות גנאי", נכתב בהודעה הרשמית. "הפרסומים נבחנו על ידי הגורמים המקצועיים באגף החקירות והמודיעין ובפרקליטות המדינה".

כזכור, הבוקר נפתח חשבון פייסבוק פיקטיבי בשם "נתן זועבי", שהעלה תמונות של מתנגדי חוק הלאום כשהם לבושים במדי אס.אס.

בתמונות מופיעים בין היתר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שר האוצר יאיר לפיד, שרת המשפטים ציפי לבני, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו והשר לשעבר מיכאל (מיקי) איתן.

בעקבות פרסום התמונות, קרא השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להורות על פתיחה בחקירה מיידית - תוך שימוש בכל הכלים הקיימים לטיפול בעניין "חמור" זה, כפי שהגדיר אותו השר.

לדברי השר, "מדובר בחציית קו שחור ואני רואה בחומרה רבה את הפרסומים הללו. כולנו זוכרים היטב לאן הובילה בעבר הסתה מסוג זה ועלינו לפעול במהרה למציאת המעורבים בפרסום והבאתם לדין".

לאחר אישור המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה, על דעת פרקליט המדינה, הנחה ראש האגף לחקירות ולמודיעין ניצב מני יצחקי את יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, לפתוח בחקירה "בחשד להעלבת עובד ציבור". זאת, נוכח חריפות הפרסומים.

אין מדובר במקרה ראשון של פרסום תמונות בכירים במדי SS, בתחילת 2012 פרסמו באמצעות המייל והרשתות החברתיות כרוז בו נערכה השוואה בין מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, לרודן הנאצי אדולף היטלר "אדולף ניסו שחם - רוצח עם! עברנו את היטלר נעבור את ממשיכו". המשטרה פתחה בחקירה לאיתור כותבי ומפיצי הפשקוויל.

במסגרת הפרשה נחקר גם מי שחשף את הפרשה, כתב אתר 'בחדרי חרדים', יקי אדמקר. בהמשך, נעצרו שלושה תושבי בית שמש בני 26, 41 ו-55, שנחשדו כי הם אלה שהכינו את הפשקוויל ומחשביהם הוחרמו. מעצרם הוארך מספר פעמים והם שוחררו לביתם.
הסתה העלבה היטלר פשקוויל SS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד