כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מגמה מדאיגה

665 תקריות אנטי-ישראליות בשנה החולפת

הפעילות האנטי-ישראלית בקמפוסים של המכללות בארה"ב התאפיינה לאחרונה בהכפשה של ציונים ובביטויי תמיכה באלימות ובארגוני טרור, כך לפי דוח חדש מאת הליגה נגד השמצה (ADL). סך הכול, תועדו 665 תקריות אנטי-ישראליות ברחבי ארה"ב בין החודשים יוני 2022 ומאי 2023

665 תקריות אנטי-ישראליות בשנה החולפת
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

הדוח השנתי של המרכז לחקר הקיצוניות בליגה נגד השמצה מזהה מנעד רחב של תקריות אנטי ישראליות ואנטי-ציוניות, לרבות ביטויי תמיכה בארגונים שמוגדרים ע"י ארה"ב כארגוני טרור ורואים בישראל יעד למתקפות, לצד המשך ההפצה של מסרים אנטישמיים - שנועדו לנדות את הציונים והציונות מחיי הקמפוס. הדוח מהווה הצצה לניסיון הרדיקלי, ההולך ומתגבר, להפוך את ההתנגדות למדינת ישראל ולציונות לאלמנטים מהותיים בחיי הקמפוס. עבור חלק מן הסטודנטים, התנגדות, כאמור, עלולה להיחוות כתנאי לקבלה מלאה לקהילת הקמפוס.

"בכל שנה, צעירים יהודים פוקדים את המכללות בתקווה שזהותם היהודית, לרבות הקשר שלהם למדינת ישראל, יתקבלו בברכה בקמפוס," אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "האיום על תחושות הקהילה הולך וגובר, ככל שמספר התקריות האנטי-ישראליות המדאיגות גדל. מנהיגי האוניברסיטאות חייבים להגיב לשנאה הזו בצורה יעילה, על מנת שסטודנטים יהודים יוכלו להרגיש בטוחים".

דוח הליגה נגד השמצה מנה סך של 665 תקריות אנטי-ישראליות ברחבי ארה"ב במהלך השנה האקדמית 2022-2023. התקריות האמורות כללו 9 מקרי וונדליזם, 24 אירועים של הטרדה (מילולית או כתובה) שכוונו ליחידים, 303 אירועים אנטי-ישראליים, 326 הפגנות ופעולות מחאה ו-3 החלטות או משאלי BDS.

הליגה נגד השמצה מספקת מגוון משאבים להתמודדות עם אנטישמיות בקמפוסים, כגון Think.Plan.Act, משאב מקוון שמרכז פניות של סטודנטים ומסייע להם לטפל בסוגיות מורכבות הנוגעות למדינת ישראל.

נכללות בו "הפרקטיקות הטובות ביותר" להדרכת סטודנטים עמיתים, טיפים למדיה החברתית וכללי עשה ואל תעשה למקרה שיידרשו למתן תגובה לתקרית אנטישמית.

משאב זה כולל בנוסף מילון מונחים למושגים בנושא אנטישמיות, אנטי-ציונות ואנטי-ישראליות שנוטים לשגות בהם; שאלות נפוצות בנושא חופש הביטוי בקמפוסים וטיפים לניהול שיחות מושכלות בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני, באופו אישי או במדיה החברתית.

בנוסף הודיעה הליגה נגד השמצה על הקמת שירות חירום חדש להתמודדות עם אנטישמיות, בשותפות עם אחוות הסטודנטים היהודית אלפא אפסילון פאי (AEPi).

מטרת השירות היא להעצים את מנהיגי הסטודנטים בכל הקשור במאבק באנטישמיות ולהגביר את הריכוזיות של המעקב אחר תקריות בקמפוס. כמו כן, הליגה נגד השמצה עובדת בשיתוף פעולה עם ארגון הלל העולמי, במטרה לפתח תכנים לימודיים ולקיים מחקר שוטף בנוגע לאקלים החברתי בקמפוסים. שותפויות אלו מספקות לסטודנטים ארגז כלים, המאפשר להם להגיב ולדווח במקרה של תקרית אנטישמית.

הליגה נגד השמצה מנטרת פעילות אנטי-ישראלית בקמפוסים בארה"ב באמצעות סריקה של המדיה החברתית, מעקב אחר קבוצות אנטי-ישראליות, עיתוני קמפוסים ומקורות מידע אחרים וכן באמצעות עבודה שוטפת עם רשת של ארגונים שותפים. בנוסף, ממשיכה הליגה נגד השמצה את עבודת השדולה, במאמץ להגן על סטודנטים בקמפוסים, לרבות העבודה לאחרונה על התכנית הלאומית של הבית הלבן למאבק באנטישמיות שפורסמה מוקדם יותר השנה – לצד מיזמים היסטוריים מטעם מחלקת החינוך של ארה"ב, שיעודדו את המכללות והאוניברסיטאות לנקוט פעולה כנגד אנטישמיות בקמפוס.

אנטישמיות ארצות הברית אנטישמיות תקיפה אנטישמית ארגון הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד