כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
וידעת היום

מה הפך את החיים של שלומי כהן?

מערכת 'יומי' מבית 'וידעת היום' משנה את כל מה שהכרנו על ארון הספרים היהודי • צפו בשלומי כהן ממליץ על המיזם המהפכני וגם: סיפורו של הילד שחשב פעם שאבא שלו לא אוהב ללמוד

מה הפך את החיים של שלומי כהן?
שלומי כהן צילום: מתוך הסרטון



...

הוא עובד כל היום, ומעולם לא ראיתי אותו פותח ספר תורני. הוא מדבר הרבה על כסף ואני חושב שזה כל מה שמעסיק אותו בחיים.

פעם הוא אמר לי שהחלום הכי גדול שלו זה שאני אהיה תלמיד חכם, אבל אני לא מאמין לו. אם זה היה חשוב לו הוא היה לפחות קובע עיתים לתורה, לומד דף היומי, או פותח ספר תורני כלשהו, אבל הוא תמיד אומר שהוא עייף, ואפילו כשאני מבקש ממנו ללמוד איתי הוא מתחמק בתירוצים שונים.

לכניסה מהירה לחץ כאן>>>

. . .

אמא שלי אומרת שאבא פעם היה אברך רציני, אבל מהרגע שהוא עזב את בית המדרש הוא לא מסוגל לפתוח ספר, ואני הייתי בטוח שכבר אז לא היה תוכו כברו, ושמי שלמד פעם תורה ונהנה מזה לא יוכל להפסיק ללמוד.

לאחרונה, אבא שלי וכל הבית שלנו עבר שינוי בכל מה שקשור לעולם הרוחני. אמא שלי עשתה לאבא שלי הפתעה ורשמה אותו לאתר בשם "וידעת היום" – ומאז הוא לא מפסיק ללמוד. בכל פעם שיש לו זמן הוא נשאב לאתר של וידעת היום ולומד דף גמרא נוסף.

בהתחלה שפשפנו את העיניים ולא האמנו שזה אבא שלנו. אבא שלנו לומד תורה? אבא שלנו שתמיד ידע רק לדבר על כסף, עתיד, מקצוע, ודיבר נגד אברכים – פתאום הוא לומד תורה וקובע עיתים לתורה?!

. . .

והכי מדהים? פתאום בשבתות אבא שלי התחיל לשאול אותי מה אנחנו לומדים בישיבה, ומסתבר שהוא בדיוק לומד את המסכת שלומדים אצלינו. התחלתי ללמוד איתי, לשאול אותו שאלות – וראיתי שכשאני שואל אותו שאלות בגמרא הגב שלו מזדקף וזה ממש מרגש אותו.

פתאום מצב הרוח שלו משתנה. הוא כבר לא מקליד בעצבנות על המחשב או חסר סבלנות כשאני ניגש אליו עם שאלות – אלא מחייך בשלווה ורואים שנהיה לו טוב בחיים.

אפילו שמעתי את אמא שלי לוחשת בטלפון לחברה שלה ש"הוא נהיה בעל הרבה יותר קשוב. אני רואה שלימוד התורה מיישב אותו וגורם לו להיות הרבה יותר רגוע ונחמד, ואני כבר לא מרגישה לבד בתוך הנישואין שלנו".

לכניסה מהירה לחץ כאן>>>

. . .

הקטע הוא שאני ממש לא אוהב ללמוד, והחלטתי שאני חייב לדבר על זה עם אבא שלי. "אבא, אני לא מבין איך פתאום התחלת ללמוד, אני מייחל ליום שאני כבר לא אהיה חייב ללמוד, ודווקא אתה פתאום קובע עיתים וזה עושה לך טוב על הלב", אמרתי לו את אשר על ליבי.

אבא שלי חייך חיוך של אדם שטוב לו בחיים, ואמר לי: "תראה יענקי, אני הכי מבין את ההרגשה שלך כי כפי שאתה יודע גם אני עצמי הייתי בסיטואציה שלך, אבל אז הכרתי את האתר של "וידעת היום" – וגיליתי שפשוט אף אחד מעולם לא לימד אותי ללמוד. הסבירו לי את הגמרא אבל לא הסבירו לי את ההיגיון שעומד מאחורי הדברים, את הדרך שבה לומדים גמרא, לא נתנו לי ללמוד בקצב שלי, לא ענו על השאלה שהפריעו לי אישית – ופתאום כשקיבלתי את המענה הזה גיליתי שזה ממש כייף ללמוד תורה", הוא אמר לי.

"כאדם שלא לומד כל היום אני לא יכול לומר לך מה לעשות בחיים", אבא שלי המשיך ואמר, "אבל בתור אדם שחווה חוויה אדירה אני יכול לומר לך שאני מאחל לך למצוא בתורה את האושר שאני מצאתי. זה הפך אותי לאדם הרבה יותר שמח וטוב, ואם אתה רוצה אני אתן לך גם ללמוד מ"וידעת היום" ואני בטוח שזה יכניס גם בך את טעמו המתוק של לימוד התורה שכל כך הרבה שנים לא ידעתי להנות ממנו".

. . .

מאז, אנחנו לומדים פעם בשבוע מ"וידעת היום" – ופתאום משהו בקשר שלנו השתנה. אנחנו כבר לא מדברים שיחות של "אבא אני צריך 200 שקל", אלא שיחות הרבה יותר עמוקות ופתוחות על החיים.

לכניסה מהירה לחץ כאן>>>

וידעת היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד