כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024
הכחשה גורפת מצד ארה"ב

הדיווח והסערה: הנשק והרכבים הצבאיים שנטען כי הועברו לרשות הפלסטינית

הדיווחים על עסקת הנשק והרכבים הצבאיים שהועברו באישור ישראלי לרשות הפלסטינית עוררו סערה גדולה בקרב חברי הקואליציה. משרד החוץ האמריקאי הכחיש את הדברים. צה"ל, ומתפ"ש טוענים שלא הועברו כלי נשק לרשות

הדיווח והסערה: הנשק והרכבים הצבאיים שנטען כי הועברו לרשות הפלסטינית
שוטרי הרשות הפלסטינית צילום: אדם רחמים קאטיב, פלאש 90

עסקת הנשק והרכבים הצבאיים שהועברו באישור ישראלי לרשות הפלסטינית עוררו סערה גדולה בקרב חברי הממשלה והקואליציה. הציוד הועבר בימים האחרונים מבסיסים של צבא ארה"ב בירדן - לרשות הפלסטינית, ועבר דרך מעבר אלנבי באישור ישראלי מלא.

לפי גורמי ביטחון פלסטיניים - המשלוח כלל לא פחות מ-1,500 כלי נשק חלקם רובי M-16 מוכווני לייזר וחלקם קלאצ'ניקוב, כך דיווח דורון קדוש בגל"צ.

על פי הדיווח, ישראל הציבה לרשות מספר תנאים לשימוש בנשק:
1. הוא יוכל לשמש רק לפעילות נגד טרור (מבוקשי חמאס וג'יהאד אסלאמי) ולא נגד עבריינים פליליים
2. הנשק יהיה מצוי רק בידיהם של חלק ממנגנוני הביטחון (הביטחון הכללי, המודיעין המסכל והמשטרה)

גורמי ביטחון ישראלים מסרו שמדובר בצעד אחד מתוך שורה של צעדים נוספים שנשקלים לטובת הרשות. המשך הצעדים מותנה בשני דברים: הצגת הישגים מבצעיים של הרשות בעיקר בג'נין והחזרה רשמית של התיאום הביטחוני שהופסק באופן הצהרתי ע"י אבו מאזן בתחילת השנה.

הפרשן הצבאי יוסי יהושוע מידיעות אחרונות דיווח, כי צה"ל, מתפ"ש ומשרד הביטחון טוענים שלא הועברו כלי נשק לרשות וגם הנושא לא אושר. כן הועברו כלי רכב ממוגנים. ‏לגבי עזה - אם יהיה שקט, מה שבינתיים לא קורה על הגדר, אז צפויות בעתיד הקלות אזרחיות מצד ישראל, וזו לא החלטה רעה".

ירון אברהם דיווח כי "בוודאות ברור שישראל אישרה העברה של כלי רכב ממוגנים לרשות הפלסטינית - שהועברו מירדן, במימון אמריקני". עמית סגל דיווח כי לשכת רה"מ טוענת: "אלה שרידים של החלטה מימי בנט". וציין כי בנט חדל לכהן בראשות הממשלה לפני שנה וחודשיים. כלי הרכב המשוריינים הגיעו בשבוע שעבר דרך מעבר אלנבי

מטעם דוברות היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) נמסר: "אין כל שחר לפרסומים השונים בנושא. נבהיר כי לא הועברו נשקים לרשות הפלסטינית במהלך השנה האחרונה".

מטעם שר הביטחון נמסר: "בניגוד למצג השווא העולה מהדיווחים השונים, מאז כניסתו של שר הביטחון יואב גלנט לתפקיד, לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלסטינית. כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר הוא שקרי וחוטא לאמת".

משרד החוץ האמריקאי פרסם את ההצהרה הבאה שפורסמה באתר 'טיימס אוף ישראל': "ככלל איננו מגיבים על העברות ספציפיות. עם זאת, אנו יכולים לומר שהסיוע הביטחוני של ארה"ב לרשות הפלסטינית אינו כולל אספקת נשק או תחמושת לכוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית".

"אנו חוזרים על המחויבות המתמשכת שלנו לשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית, בתיאום עם ממשלת ישראל, לשיפור המצב הביטחוני בגדה המערבית", נאמר בהצהרה. "אנחנו נשארנו מודאגים מאוד מהעלייה ברמות האלימות בגדה המערבית בשנה האחרונה וחוזרים על השקפתנו שלפלסטינים וישראלים כאחד מגיע ליהנות מחופש, שגשוג וביטחון".

"אנחנו ממשיכים להאיץ בישראל ובכוחות הביטחון הפלסטינים לעבוד יחד כדי לשפר את המצב בגדה המערבית", מסרו במחלקת המדינה.

הרשות הפלסטינית ארצות הברית חמאס הג'יהאד האיסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד