כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מאבק נגד האימפריאליזם"

רוסיה תעזור לצפון קוריאה לבנות לוויינים לאחר שהצפון נכשל בשיגורם

הנשיא פוטין הציע למנהיג צפון קוריאה עזרה בלוויינים, אך לא דובר על עסקת נשק. קים ג'ונג און וולדימיר פוטין נפגשו היום בקוסמודרום ווסטוצ'ני במזרח הרחוק של רוסיה

רוסיה תעזור לצפון קוריאה לבנות לוויינים לאחר שהצפון נכשל בשיגורם
קים נפגש עם פוטין צילום: דוברות הקרמלין

קים ג'ונג און וולדימיר פוטין נפגשו היום בקוסמודרום ווסטוצ'ני במזרח הרחוק של רוסיה, קוסמודרום ווסטוצ'ני הוא נמל חלל רוסי. קים אומר לפוטין "תמיד נתמוך בהחלטותיו של הנשיא פוטין ונהיה ביחד במאבק נגד האימפריאליזם".

פוטין אמר לקים שרוסיה תעזור לצפון קוריאה לבנות לוויינים - לאחר שהצפון נכשל פעמיים השנה בשיגורם. יש חשש במערב שהשניים עשויים גם להשלים עסקת נשק שתסייע לפלישה של רוסיה לאוקראינה.

כשנשאל על עסקה צבאית כזו, פוטין אמר רק ששני המנהיגים ידונו ב"כל הנושאים". רגע לפני הפגישה שיגרה צפון קוריאה שני טילים, בזמן שקים לא נמצא במדינה.

קים אמר שצפון קוריאה תומכת ב"כל ההחלטות של פוטין". פוטין היה מיודד בפגישה באותה מידה עם עמיתו הצפון קוריאני, ונתן לקים קבלת פנים חמה במרכז החלל הרוסי.

יש לשניים הרבה במשותף. שתי המדינות נמצאות תחת סנקציות בינלאומיות כבדות ולא אוהבות את ארה"ב. בנוסף, לשניהם יש משהו שהאחר צריך, רוסיה צריכה את הנשק של צפון קוריאה וצפון קוריאה צריכה את האוכל של רוסיה. אז לעת עתה, פוטין וקים רואים יתרונות פוטנציאליים ממערכת יחסים קרובה.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד