כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
צפה אירועים בעבר

המומחה ההולנדי מזהיר: רעידת אדמה וצונאמי בתוך ימים

מדען הולנדי ידוע מזהיר שוב מפני רעידת אדמה וצונאמי עזים בתוך ימים. "אם אתם ליד החוף של פורטוגל, ספרד או מרוקו אתם צריכים להיות מודעים לסכנה שאורבת על החוף. יכולה להיות פעילות סיסמית ממש גדולה. וזה ייצור צונאמי"

המומחה ההולנדי מזהיר: רעידת אדמה וצונאמי בתוך ימים
כוחות החילוץ הספרדים בדרכם למרוקו צילום: משרד ההגנה הספרדי

חוקר הולנדי בשם פרנק הוגרביטס פרסם כמה ימים עוד קודם רעידת האדמה במרוקו כי תיתכן רעידה באזור. החוקר הזהיר בעבר על רעידות אדמה שונות, והן אכן קרו, אך לא כולם מסכימים עם דבריו.

הסייסמולוג ההולנדי, פרנק הוגרביטס, עורר מחלוקת רבה במהלך הימים האחרונים, במיוחד לאחר שהתברר שהוא חזה רעידת אדמה גדולה כמה ימים לפני רעידת האדמה המרוקאית שהרגה ופצעה אלפים.

רעידת האדמה פקדה את הרי האטלס הגבוהים במרוקו עם שחר ביום שבת האחרון, גבתה את חייהם של כ-3,000 בני אדם וגרמה לפציעה ולעקירה של אלפים. רעידת האדמה הזו היא הקטלנית ביותר מבחינת מניין ההרוגים במדינה בצפון אפריקה מאז 1960 והחזקה ביותר מזה יותר ממאה שנה.

כמה ימים לפני כן, המדען ההולנדי השנוי במחלוקת צייץ בחשבון "X" שלו (לשעבר טוויטר), על רעידת אדמה חזקה "בין 5 ל-7 בספטמבר", שאירעה במרוקו עם שחר ב-9 בספטמבר.

בכל רעידת אדמה על פני כדור הארץ, שמו של הסיסמולוג ההולנדי מופיע שוב, במיוחד אם הוא חזה את רעידת האדמה שהתרחשה ימים קודם לכן.

מה שחדש במדען השנוי במחלוקת זה הוא על מה הוא דיבר היום, יום רביעי, הוא פרסם בחשבון המדיה החברתית שלו, שהוא חוזה רעידות אדמה נוספות.

הוא אמר שרעידות אדמה חזקות עשויים להתרחש בסביבות ה-15-17 בספטמבר, או 19-21 בספטמבר, כאשר העוצמה תגיע ל-6 עד 7 בסולם ריכטר. הוא אמר: "אם אתם ליד החוף של פורטוגל, ספרד או מרוקו אתם צריכים להיות מודעים לסכנה שאורבת על החוף. יכולה להיות פעילות סיסמית ממש גדולה. וזה ייצור צונאמי".

הוא הוסיף: "עלינו להסתכל על מיקומם של כוכבי הלכת והירח כדי להסביר את הפעילות הזו". והדגיש שלמרבה הצער, לא ניתן למנוע את אסונות הטבע הללו. אך מדענים אחרים מתעקשים שלא ניתן לחזות את התרחשותן של רעידות אדמה בשום אופן.

רעידת אדמה רעידת אדמה במרוקו הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד