ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"במטרה להדק הפיקוח"

לאחר פגישתו עם סמוטריץ': ההנחיה החדשה של נתניהו למל"ל

ראש הממשלה ושר האוצר נועדו בצהריים, בצל הסערה סביב העברת המשוריינים לידי הרשות הפלסטינית. בתום פגישתם נתניהו הנחה את המל"ל להביא את כל ההחלטות שהתקבלו בממשלה הקודמת ביחס לרשות הפלסטינית לקבינט

לאחר פגישתו עם סמוטריץ': ההנחיה החדשה של נתניהו למל"ל
נתניהו וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הסערה סביב העברת המשוריינים לרשות הפלסטינית עליהם הוחלט בממשלה הקודמת, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בצהריים (רביעי) עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שזעם על ההחלטה ובתום פגישתם נקבע כי מעתה כל ההחלטות שהתקבלו בממשלה הקודמת ביחס לרשות הפלסטינית יובאו לקבינט.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "לאחר פגישתו עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את המל״ל להביא לקבינט את כל ההחלטות שהתקבלו בממשלה הקודמת ביחס לרשות הפלסטינית וזאת במטרה להדק את הפיקוח ולוודא שמדיניות הממשלה הנוכחית מיושמת".

בתוך כך, סיעת עוצמה יהודית התכנסה אף היא לישיבת סיעה מיוחדת ולאחר מכן נמסר מטעמה: "טוב עשה ראש הממשלה שהבהיר בקולו כי ממשלת הימין לא אישרה ולא תאשר העברת אמל"ח לרשות הפלסטינית תומכת הטרור, וחשוב שראש הממשלה התחייב היום את מה שאמר אמש בקבינט לשר בן גביר, שירכז את ההסכמים שגובשו מול הרש"פ ויציג אותם בקבינט".

בעוצמה יהודית הוסיפו: "אולם, עוצמה יהודית מציבה דרישה בלתי מתפשרת, לרפורמה משמעותית בתנאי המחבלים בכלא וסיום מדיניות הקייטנה ושלטון המחבלים בכלא, וזאת מתוקף תפקידו וסמכותו כשר לביטחון לאומי - דרישה זו הינה דרישה מהותית מצד עוצמה יהודית".

כזכור, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' זעם על הדיווחים שממשלת ישראל אישרה לארצות הברית בהחלטה תמוהה להעביר לרשות הפלסטינית משוריינים.

בעקבות כך, סמוטריץ' כינס התייעצות דחופה הבוקר.

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב הבוקר וכתב: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש בקולו את הדיווח ואמר: "אין גבול לפייקניוז, אז הנה העובדות, מאז שקמה הממשלה הזאת, היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית".

לדבריו, "מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון בני גנץ (בממשלת בנט-לפיד) בינואר 22, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו.

זה מה שנעשה, לא שריוניות, לא טנקים, לא קלצ'ניקובים, לא שום דבר, אז לפעמים גם הפייקניוז לא ממוגן, וטוב שאנחנו מנקבים את השקר הזה".

גם בלשכת שר הביטחון יואב גלנט הכחישו ומסרו: "בניגוד למצג השווא העולה מהדיווחים השונים, מאז כניסתו של שר הביטחון יואב גלנט לתפקיד, לא אושרה העברת נשק או אמצעי לחימה קטלניים לידי הרשות הפלסטינית. כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר הוא שקרי וחוטא לאמת".

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ' הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד