י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אין הצדקה להתערבות שיפוטית"

לוין לבג"ץ: "כינוס הוועדה למינוי שופטים בסמכות השר בלבד"

שר המשפטים יריב לוין טוען בפני בג"ץ כי הוא בעל הסמכות היחידה להחליט על כינוס הוועדה למינוי שופטים וכי אין מקום להתערבות שיפוטית בנושא הזה. לוין כתב: "התערבות בהחלטות השר והחלפת שיקול דעתו בשיקול דעת בית המשפט, יפגע באופן חמור בעיקרון הפרדת הרשויות"

לוין לבג"ץ: "כינוס הוועדה למינוי שופטים בסמכות השר בלבד"
יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיש היום (חמישי) את תשובתו לעתירות המבקשות מבג"ץ לכפות עליו לכנס את הוועדה למינוי שופטים. בתשובתו מבהיר השר כי נושא כינוס הוועדה הוא בסמכותו בלבד.

לוין כותב בתשובה לבג"ץ כי "החלטת השר על אי כינוס הוועדה ניתנה על רקע מו"מ קונסטיטוציוני מורכב וסבוך במטרה לגבש הסכמה רחבה במחלוקת ציבורית-חברתית-פוליטית. מחלוקת ציבורית שאל לו לבית המשפט להכריע בה".

עוד כתב: "שנית, מינויו של השר ליו"ר הוועדה, ושיקול דעתו הינו חלק מהסדר חוקתי באיזון שבין הרשויות. התערבות בהחלטות השר והחלפת שיקול דעתו בשיקול דעת בית המשפט, יפגע באופן חמור בעיקרון הפרדת הרשויות.

שלישית, השר הוא בעל הסמכות הבלעדית לכינוס הוועדה. השר פעל בהתאם לסמכותו וחובתו, ותוך שיקול דעת קיבל החלטה שלעת הזאת אין מקום לכנס את הוועדה. בין היתר מהטעם שכינוס הוועדה כעת יפגע בהשגת תכלית החוק.

בהחלטתו של השר לא נפל פגם כלשהו, ולמצער לא פגם היורד לשורש העניין העשוי להצדיק התערבות שיפוטית", כתב.

יריב לוין הרפורמה המשפטית בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד