ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
תוך כדי הגיבושון

בן גביר הודיע לנתניהו: "עוצמה יהודית לא מחויבת לקואליציה"

הקואליציה התכנסה הערב לגיבוש במסעדת אנטריקוט בירושלים. ראש הממשלה נתניהו נאם באירוע ואמר: "לפעמים אנחנו מתווכחים, אבל בסוף אנחנו תמיד מסכימים" | זמן קצר לאחר מכן הודיע השר בן גביר לנתניהו כי עוצמה יהודית אינה מחוייבת לקואליציה | כל הפרטים על המשבר

בן גביר הודיע לנתניהו: "עוצמה יהודית לא מחויבת לקואליציה"
נתניהו וראשי המפלגות צילום: באדיבות המצלם

בצל המתיחות בכל חלקי הקואליציה, חברי הקואליציה התכנסו הערב (רביעי) להרמת כוסית במסעדת אנטריקוט בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו נאם ואמר: ״שנה טובה ומתוקה לכולכם. אנחנו עוברים יחד מסלול מדהים, עובדים יחד בתנאים בלתי אפשריים. הפלנו את הממשלה הקודמת והקמנו את הממשלה שלנו מול לא מעט התנגדות ואנחנו עומדים יחד״.

נתניהו הוסיף ואמר: "לפעמים אנחנו מתווכחים - זה קורה. לפעמים יש לנו דעות שונות - קורה. אבל בסוף אנחנו תמיד מסכימים כי יש לנו דרך אחת משותפת".

במהלך הגיבושון, קרא ראש הממשלה נתניהו לשר איתמר בן גביר להרמת כוס 'לחיים' בן גביר הסכים, אך מיד אחר כך הודיע לו כי עוצמה יהודית מפסיקה להיות מחוייבת לקואליציה בהצבעות בממשלה ובכנסת עד שייפתר משבר האסירים הביטחוניים שהוא דורש בתוקף להחמיר את תנאיהם.

יצוין כי לעת עתה אין משמעות מעשית להודעת 'עוצמה יהודית' שכן הכנסת נמצא בפגרה, ממנה תשוב אחרי החגים.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', חברי הקואליציה הוזמנו תחילה למסעדת קדמא שאינה בכשרות מהדרין.

בעקבות כך, הנציגים החרדים, ובראשם השר יצחק גולדקנופף ויו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני הודיעו כי לא ייקחו חלק בגיבושון מאחר והמסעדה אינה בכשרות מהדרין. השר גולדקנופף גם העביר ביקורת על התאריך של הגיבושון שיוצא שלושה ימים לפני ראש השנה.

בעקבות כך, בקואליציה החליטו להעביר את הגיבושון למסעדת "אנטריקוט" שבכשרות 'העדה החרדית'. יצוין כי שר הבריאות והפנים משה ארבל לא צפוי להשתתף בגיבוש בגלל שהערב יש לו אזכרה לסבו.

בנימין נתניהו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד