ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מסר לראש השנה

האיחוד האירופי: "נחושים לחזק את כוחותינו במלחמה באנטישמיות"

האיחוד האירופי שולח לעם היהודי איחולים חמים לרגל ראש השנה. מהאיחוד נמסר: "שמחים לראות התקדמות במלחמה בנגע האנטישמיות באמצעות יישום אסטרטגיית האיחוד האירופי למאבק באנטישמיות ולטיפוח חיים יהודיים"

האיחוד האירופי: "נחושים לחזק את כוחותינו במלחמה באנטישמיות"
רבני מרכז אירופה צילום: באדיבות המצלם

לקראת ראש השנה, מרגריטיס סקינאס, סגן נשיאת הנציבות אירופית במסר לעם היהודי ולציבור בישראל.

"לכל היהודים באיחוד האירופי וברחבי העולם החוגגים את השנה החדשה, אני שולח את איחוליי החמים לשנת בריאות ושלום. שנה טובה ומתוקה, מועדים כמו ראש השנה משמשים נקודות ציון במהלך חיינו כדי לספור את ברכותינו, לאגור כוחות לתקופות קשות וללמוד מטעויות. זו תקופה של התחדשות, וברוח היהדות כולנו נקראים לחדש את חיינו, את בתינו ואומותינו. זה הזמן להתאחד, לשאוב השראה זה מזה ומחוויות העבר, ולבחון כיצד להבטיח עתיד בטוח וטוב יותר".

עוד אמר מרגריטיס סקינאס: "כאירופאים, אנו גאים בערכים שלנו, ערכים של שוויון, סובלנות, צדק, סולידריות ואי-אפליה, ובמה שמשמעותו העיקרית של פרויקט האיחוד האירופי - שלום וביטחון מתמשכים, אכיפת שלטון החוק, ושמירה על זכויותיהם של כל האזרחים. אני שמח לראות התקדמות במלחמה בנגע האנטישמיות באמצעות יישום אסטרטגיית האיחוד האירופי למאבק באנטישמיות ולטיפוח חיים יהודיים. בשנתיים של יישום, מתוך 100 יוזמות שנכללו באסטרטגיית האיחוד האירופי שלנו הותנעו כמעט 70 ואסטרטגיות רבות ברמה הלאומית אומצו. זו תוצאה של מאמצים מאוחדים ושיתוף פעולה מוצלח בין מדינות החברות, הקהילות היהודיות וארגוני חברה אזרחית".

עוד אמר: "זו גם תוצאה של חיזוק התיאום עם השותפים הבינלאומיים שלנו. הביקור שלי בישראל ביוני, שיתוף הפעולה הטרנס-אטלנטי המוגבר שלנו והמאמצים המחודשים בהקשר של האו"ם נותנים לי תקווה שהמאבק באנטישמיות זוכה לתשומת לב גוברת והולכת בעולם. אנו נחושים לפעול למען אירופה נקייה מאנטישמיות, הן בעולם הדיגיטלי והן בעולם הפיזי, שבהם הניצחון על אפליה, דעות קדומות וסכסוכים פותח נקודות מבט ודרכים חדשות לחגוג את החיים היהודיים בהתאם לתרבותם ולמסורותיהם. חברה שבה אנשים יכולים לדבר ולהתפלל בחופשיות. אירופה שמכבדת את עברה, מדברת אמת להיסטוריה ומשמרת את זכר השואה בצורה מכובדת".

הוא התייחס למיזם על השואה בראשותו: "כאחת מיוזמותיה הרבות של אסטרטגיית האיחוד האירופי, אנחנו נפתח 'רשת אירופית שבה התרחשה השואה' אשר תחבר בין אתרים ברחבי אירופה ותקדם מודל של בעלות מקומית וקישור הדדי בין האתר הפיזי לבין כל המידע הרלוונטי הזמין באינטרנט כדי להראות ששואה אכן קרתה במקום, ועל פי זה לחנך. כמו כן, אנו נבנה רשת כלל אירופאית של מסמנים ובודקי עובדות מהימנים, כדי לזהות דברי שטנה אנטישמיים באינטרנט, לדווח עליהם ולפתח נרטיבים נגדיים. ראש השנה הוא גם ה'ראש' של השנה החדשה, לא רק ההתחלה. הוא מעניק כיוון לכל יום ויום של השנה כולה. לכן, אנו נחושים לחזק את כוחותינו במלחמה באנטישמיות, לחולל שינוי במקום שבו דעות קדומות מאפילות על השקפתנו, ולעמוד לצד היהודים באירופה, בכל יום ויום בשנה החדשה. אני רוצה לאחל לכולכם, בשם הנציבות האירופית, שנה חדשה שמחה ומתוקה".

האיחוד האירופי ראש השנה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד