ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בתמורה לנורמליזציה

ארה"ב: הסעודים רוצים צעדים לפתרון שתי מדינות

שר החוץ האמריקני אומר כי ריאד הבהירה כי המרכיב הפלסטיני הוא קריטי. הדברים נאמרו על רקע דבריו של ראש הממשלה נתניהו שעמד בחודשים האחרונים על כך שהנושא הפלסטיני אינו חשוב לסעודיה

ארה"ב: הסעודים רוצים צעדים לפתרון שתי מדינות
אבו מאזן ובלינקן צילום: פלאש 90

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, חזר ביום רביעי על עמדת ממשל ביידן לפיה המאמצים להרחיב את הסכמי אברהם אינם תחליף לשלום ישראלי-פלסטיני. "לפי השיפוט שלנו זה צריך לכלול פתרון של שתי מדינות", אמר בלינקן לפודקאסט Pod Save the World.

"ממה שאנו שומעים מהסעודים שאם תהליך הנורמליזציה עם ישראל יתקדם, גם הנושא הפלסטיני יהיה חשוב מאוד", אמר בלינקן. "זה ברור שזה משהו שחשוב לסעודים בעשיית כל סוג של הסכם, וזה יהיה חשוב גם לנו".

הדברים נאמרו על רקע דבריו של ראש הממשלה נתניהו שעמד בחודשים האחרונים על כך שהנושא הפלסטיני אינו חשוב לסעודיה כפי שרבים עשויים להאמין, וכי הוא לא היה מרכיב משמעותי בשיחות הנורמליזציה שניהלה ריאד עם וושינגטון.

בלינקן הסביר מדוע ממשל ביידן משקיע הון פוליטי אצל המנהיגים בישראל ובערב הסעודית, איתם וושינגטון מדסקסת עקרונות דמוקרטיים וזכויות אדם.

מזכיר המדינה הגיב, "זה לא קשור למנהיגים בודדים או ממשלות בודדות. זה לגבי מהות הנושא והאם אנחנו יכולים לקדם עולם שהוא קצת יותר שליו, קצת יותר משגשג, וקצת יותר עם הזדמנויות".

"אין לי ספק שאם נוכל לעזור להשיג נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, זה יניע את העולם לכיוון הזה", הוסיף. "זה יהיה שינוי לטובה - שינוי שלא יהיה קשור לממשלה ספציפית אלא לאינטרסים הבסיסיים של המדינות המעורבות".

"אם יש לך את המדינה המוסלמית המובילה בעולם שתעשה שלום עם ישראל, יהיו לזה השלכות טובות הרבה מעבר לאזור", אמר בלינקן. ערב הסעודית אירחה בשבוע שעבר משלחות מוושינגטון ורמאללה כדי לדון בהסכם נורמליזציה אפשרי.

 

בנימין נתניהו נורמליזציה פלסטינים ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד