כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"גמרנו להוריד את הראש"

שר האוצר סמוטריץ': "הרפורמה מתה? היא רק נולדה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לשאלת גורל הרפורמה המשפטית ואמר: "גמרנו להוריד את הראש וגמרנו עם רגשי הנחיתות". על נגיד בנק ישראל אמר: "איש חכם ומוכשר. אבל כשהוא נכנס לפרשנות של הרפורמה הוא חוצה את הקו מכלכלן למשפטן חוקתי"

שר האוצר סמוטריץ': "הרפורמה מתה? היא רק נולדה"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס בריאיון ל'מקור ראשון' לשאלת גורל הרפורמה המשפטית ואמר: "ברור לכולם היום שהמחאה היא לא סביב הרפורמה. היא סביב ערכים, סביב שליטה וכוח".

סמוטריץ'הוסיף: "השמאל ביצר את אחיזתו בהגה השלטון גם כאשר הוא מיעוט במרחב הדמוקרטי, דרך האחיזה שלו באותם מוקדי כוח. אתם שואלים אותי אם הרפורמה מתה? הרפורמה רק נולדה". 

מה ביקשנו? תהה שר האוצר והוסיף: "אנחנו לא רוצים לשלוט לבד, אנחנו רק רוצים להיות שותפים. במשך שנים התחושה הייתה שלא ייתנו לנו לשלוט. הימין בא עכשיו ואומר שהוא רוצה שותפות בהנהגה. נכון, יש לכם הרבה זכויות על הקמת המדינה, אבל אנחנו על השותפות גמרנו לוותר. גמרנו להוריד את הראש וגמרנו עם רגשי הנחיתות".

על נגיד בנק ישראל אמר: "הנגיד הוא איש חכם ומוכשר. אבל כשהוא נכנס לפרשנות של הרפורמה הוא חוצה את הקו מכלכלן למשפטן חוקתי, ושם הפרשנות שלו לא שווה יותר משל כל אדם אחר. אני מבין פחות ממנו בכלכלה, אבל קצת יותר ממנו במשפט".

 

בצלאל סמוטריץ' אמיר ירון הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד