כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בשת"פ עם המגזר הפרטי

הקמת תחנת כוח סולארית חדשה יוצאת לדרך

פורסם המכרז להקמת תחנת כוח סולארית PV3 באמצעות טכנולוגיה פוטו-וולטאית ליד היישוב אשלים |תחנת הכוח הסולארית תגיע להספק של עד 100 מגה וואט לשעה

הקמת תחנת כוח סולארית חדשה יוצאת לדרך
מערכת סולארית צילום: אורמש

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקטי אנרגיה סולארית פרסמה היום את מסמכי המכרז להקמת תחנת הכח הסולארית בטכנולוגיה פוטו וולטאית (המייצרת חשמל ישירות מקרני השמש) המיועדת לקום בקרבת היישוב אשלים בהספק של עד 100 מגה וואט לשעה.

התחנה תקום בשיתוף פעולה עם המגזר הפרטי בשיטת ה-PPP (Public Private Partnership) למימון, תכנון, הקמה, ותפעול על ידי הזכיין שיזכה במכרז לתקופה של 25 שנים שבסופה יעביר את תחנת הכח בחזרה למדינה.

הקמת תחנת הכוח תסייע לעמוד ביעדים שהוגדרו על ידי הממשלה להיקף של 30% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות מסך צריכת החשמל עד לשנת 2030 ולהפחתת כמות הפליטות הכוללת של ישראל. זאת בהמשך להחלטת ממשלה מס' 465 מחודש אוקטובר 2020 המגדירה את הצורך בהקמת הספק ייצור נוסף מאנרגיות מתחדשות. במכרז יוכלו להתמודד תשע הקבוצות שעברו את תנאי הסף בשלב המיון המוקדם של המכרז.

הפרויקט מתווסף לשורה של פרויקטי PPP משותפים למגזר הציבורי והפרטי להקמת תחנת כח באנרגיות מתחדשות אשר קודמו על-ידי החשב הכללי בשיתוף הצוותים הבין משרדיים. הפרויקטים כוללים שתי תחנות כח תרמו-סולאריות ושתי תחנות כוח פוטו-וולטאיות אשר מספקות כבר היום למעלה מ-300 מ"ו לרשת הולכת החשמל. לאחר הקמת פרויקט PV3, צפויים חמשת הפרויקטים באזור אשלים לספק יחדיו מעל ל-400 מגה וואט של אנרגיות מתחדשות שיוזרמו לרשת החשמל, יסייעו באספקת הייצור במשק החשמל בהתאם לביקושים ויתרמו לעמידה ביעדים הלאומיים לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות.

המכרז פורסם על ידי ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקטי אנרגיה סולארית המשותפת למשרדי האוצר, האנרגיה והתשתיות, רשות החשמל והחברה הממשלתית ענבל, בראשות מר עמית מרזאי, מנהל יחידת תשתיות ופרויקטי PPP באגף החשב הכללי. 

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד