כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
100 רבנים שלחו מכתב

פניה לנשיא: לדרוש מארמניה להפסיק לחלל את זכר השואה במאבק נגד אזרבייג'ן

100 רבנים שלחו מכתב חריף לנשיא הרצוג וביקשו שידרוש מארמניה "להפסיק לחלל את זיכרון השואה". המכתב נשלח על רקע השימוש הנרחב שעושה ארמניה בביטויים ומונחים המתייחסים לשואה ככלי לניגוח פוליטי של שכנתה - אזרבייג'ן

פניה לנשיא: לדרוש מארמניה להפסיק לחלל את זכר השואה במאבק נגד אזרבייג'ן
הפרלמנט באזרבייג'ן צילום: באדיבות המצלם

המאבק נגד השימוש שעושה ארמניה בשואה, עולה מדרגה. 100 רבנים שלחו מכתב חריף לנשיא יצחק (בוזי') הרצוג בקריאה לדרוש מארמניה "להפסיק לחלל את זיכרון השואה". המכתב נשלח על ידי מרכז רבני אירופה על רקע השימוש הנרחב שעושה ארמניה בביטויים ומונחים המתייחסים לשואה ככלי לניגוח פוליטי של שכנתה - אזרבייג'ן.

"לא ראוי שמילים כמו 'גטו', 'רצח עם', 'שואה' וביטויים נוספים יהיו חלק מהלקסיקון שייעשה בו שימוש בכל אי הסכמה פוליטית", נכתב במכתב הרבנים שנשלח לנשיא המדינה, יצחק הרצוג. "השימוש בביטויים אלו מביע זלזול בסבל הנורא שעברו קורבנות השואה והעם היהודי כולו, שעדיין נושא את הכאב הבלתי יתואר של הטרגדיה הגדולה ביותר בהיסטוריה שחוותה אי פעם קבוצה אחת. אנו קוראים לנשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג לדרוש מארמניה להפסיק לחלל את זיכרון השואה".

עוד ציינו הרבנים כי "במהלך מלחמת העולם השנייה העם היהודי נרדף, נרצח, נשחט, נשרף, עונה, הוטבע ונקבר בחיים. השואה לא הייתה מוגבלת למקום אחד אלא התרחשה כמעט בכל יבשת אירופה ובשיתוף פעולה של עמים רבים מידי".

הרבנים קוראים לנשיא להבהיר באופן ברור לממשלת ארמניה, שהן צריכות להכיר ולכבד את הסבל האנושי הנורא שהיה מנת חלקם של היהודים. "אנו מפצירים בך שתגרום להם להכיר בכך שמזעור והקטנת הסבל של העם היהודי במטרה לקדם מטרות פוליטיות באמצעות שימוש מתמשך בביטויים המתייחסים לשואה חייב להיפסק באופן מיידי ומוחלט".

אזרבייג'ן יצחק הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד