כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
גנץ ונתניהו בקרב ראש בראש

התיקו חוזר? סקר מנדטים חדש סוגר את השנה

שעות לפני סיום השנה, סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב לא מבשר טובות בלשון המעטה לקואליציה. לו הבחירות לכנסת היו נערכות היום, יתכן והתיקו בין הגושים היה חוזר כאשר לאף צד אין רוב מובהק | בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, גנץ צמוד לנתניהו לעומת לפיד

התיקו חוזר? סקר מנדטים חדש סוגר את השנה
ראשי המפלגות צילום: צלמי פלאש 90

סקר מנדטים חדש של 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס' אחרון לשנת תשפ"ג מבשר רעות לקואליציה ולעומד בראשה בנימין נתניהו עם נתונים עגומים למדי.

לו הבחירות לכנסת ה-26 היו נערכות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מסיימת עם 30 מנדטים, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 28 מנדטים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד היתה יורדת מ-24 ל-16 מנדטים.

גם ש"ס בראשות אריה דרעי היתה יורדת ל-10 מנדטים, לעומת זאת 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת בסקר ל-7 מנדטים.

לפי הסקר, 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר גוברת עם 5 מנדטים על 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' שמקבלת 4 מנדטים בלבד. רע"מ בראשות מנסור עבאס שומרת על כוחה עם 5 מנדטים, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי יורדת ל-4 מנדטים ובתחתית לאורך הסקרים מאז הקמת הממשלה - מפלגת 'מרצ' עם 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 3% ו'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 2% בלבד.

לפי הסקר גוש הקואליציה זוכה בסקר ל-56 מנדטים, לעומת גוש האופוזיציה שמשיג 64 מנדטים יחד עם חד"ש תע"ל, שבלעדיה יש לאופוזיציה ממשלה של 60 כולל רע"מ.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מוביל בפער גדול על יאיר לפיד עם 43% לעומת 31%. בקרב מול גנץ, נתניהו נותר עם 43%, אחוז יותר מיו"ר המחנה הממלכתי שמקבל 42%.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות דיירקט פולס בע"מ עבור חדשות עכשיו 14 בתאריך ה-14 בספטמבר 2023, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 683 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הכללית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.2% ± בהסתברות של 95%.

סקר מנדטים דיירקט פולס ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד