ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
דנו בנורמליזציה עם ישראל

אבו מאזן שלח את בנו כחלק ממשלחת פלסטינית לריאד

בנו של אבו מאזן היה חלק ממשלחת הרשות הפלסטינית לפגישות בריאד בנושא נורמליזציה של ישראל. שילובו של יאסר עבאס בשיחות עם סעודיה לא התקבל ברוח טובה אצל האמריקאים, בשל היעדר תפקיד רשמי

אבו מאזן שלח את בנו כחלק ממשלחת פלסטינית לריאד
מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שלח את בנו יאסר כחלק ממשלחת של פקידי ממשל שלו לריאד בשבוע שעבר כדי לדון בהסכם נורמליזציה אפשרי בין ישראל לסעודיה, כך אמרו ביום חמישי שני מקורות הבקיאים בעניין ל"טיימס אוף ישראל".

יאסר עבאס נכלל במשלחת יחד עם השר לעניינים אזרחיים של הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח', ראש המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית מג'ד פרג' והיועץ הדיפלומטי של נשיא הרש"פ מג'די אל-ח'לידי, כרגע לא מעריכים שהוא ימלא תפקיד רשמי בממשלה.

עבאס הבן השתתף בפגישות המשלחת הפלסטינית עם בכירים סעודים, בהם שר החוץ פייסל בן פרחאן, כולל פגישה עם משלחת אמריקאית בכירה מאד.

על פי הדיווח, רמאללה, ריאד ווושינגטון בחרו כולן שלא לפרסם תמונות מהפגישות בשבוע שעבר, מה שאיפשר לעבאס הבן להתחמק מתחת לרדאר.

בכיר במכון וושינגטון לשלום במזרח התיכון, גאיית' אל-עומרי, כינה את שילובו של יאסר עבאס במשלחת "צורם", בהתחשב בכך שלבנו של הנשיא "אין תפקיד רשמי ואינו חלק מהחיים הפוליטיים הפלסטינים".

"זה מחזק את התחושה בציבור הפלסטיני שהרשות מנוהלת בצורה לא נכונה, שקבלת ההחלטות היא טמפרמנטית עם נפוטיזם, אין היגיון שלטוני לכלול את יאסר עבאס בפגישות הללו, וזה מחזק את תדמית השחיתות שיש ברשות", אמר עומרי וציטט סקר עדכני שמצא כי 81 % מהפלסטינים רואים ברש"פ רשות מושחתת.

מלשכתו של מחמוד עבאס לא נמסרה תגובה. יאסר עבאס, בן 62, הוא איש עסקים שחי רוב השנה מחוץ לגדה המערבית. הוא לקח במהלך השנים חלק בפגישות רשמיות עם אביו ונשלח מעת לעת לחו"ל בתואר שליח מיוחד לנשיא.

בשנת 2009 חשפה רויטרס כי חברה של יאסר עבאס חתמה על חוזה בסך 1.89 מיליון דולר עם הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID) לבניית מתקן לטיפול בשפכים בעיר חברון.

החוזה נחתם חמישה חודשים לאחר שאביו עבאס הפך לנשיא, אם כי עורך דינו של יאסר עבאס אמר אז לרויטרס כי התמודדות על החוזה החלה לפני כניסתו של אביו לתפקיד.

פלסטינים אבו מאזן סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד