כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לקראת הדיון בשבוע הבא

היועמ"שית: "לאפשר ללוין להגיש תגובה נוספת, אין צורך לבטל הצו"

היועמ"שית גלי בהרב מיארה פרסמה את עמדתה בנוגע לדרישת השר לוין לבטל את הצו על תנאי שניתן בעתירה על הוועדה לבחירת שופטים. "אין צורך בביטול הצו, אבל יש לאפשר לשר המשפטים ולממשלה להגיש תשובה נוספת מטעמם", כתבה

היועמ"שית: "לאפשר ללוין להגיש תגובה נוספת, אין צורך לבטל הצו"
יריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועמ"שית גלי בהרב מיארה פרסמה היום (שישי) את עמדתה לגבי דרישת סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין שדרש מבג"ץ לבטל את הצו על תנאי שהוציאו השופטים בעתירה לכינוס הוועדה לבחירת שופטים, וקבעה כי "אין צורך בביטול הצו".

לצד זאת מיארה ציינה כי צריך לתת לשר ולממשלה להגיש תשובה נוספת מטעמם. "אין צורך בביטול הצו, אבל יש לאפשר לשר המשפטים ולממשלה להגיש תשובה נוספת מטעמם, שבה יוכלו להוסיף על תגובתם שכבר הוגשה, ככל שיראו בכך צורך", מסרה.

יצוין כי הדיון בבג"ץ בעתירות שמבקשות לחייב את השר לוין לכנס את הוועדה למינוי שופטים צפוי להיערך ביום שלישי בשבוע הבא. אמש בג"ץ הוציא צו על תנאי ודרש מלוין לנמק את ההחלטה.

בתגובה לכך השר לוין קרא לבטל את הצו על התנאי ונתן שהוא ניתן בחוסר סמכות. "בכל הכבוד הראוי, בית המשפט איננו מוסמך לקבוע עבור המשיבים, ובוודאי כאשר מדובר בשר המשפטים ובממשלת ישראל, מה ייכתב בתצהיר התשובה, והדבר נתון גם הוא לשיקול דעתם הבלעדי של המשיבים", נכץב בתגובה.

גלי בהרב מיארה יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד