ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קטסטרופה נוראה

מניין הנספים עלה ליותר מ-11 אלף, מניין הנעדרים ל-20 אלף

מניין הנספים בלוב עלה ליותר מ-11 אלף, פעיל מקומי מהעיר דרנה, מוקד האסון בלוב, סיפר על תמונת המצב העגומה: "כולנו חשים עצב לנוכח המראות הלא אנושיים שקשה לתאר אותם. אף אדם לא יכול לצפות לכזה דבר"

מניין הנספים עלה ליותר מ-11 אלף, מניין הנעדרים ל-20 אלף
השטפונות בלוב צילום: צילום מסך

אחרי שמניין הנספים עלה ליותר מ-11 אלף, מניין הנעדרים ל-20 אלף, פעיל מקומי מהעיר דרנה, מוקד האסון בלוב, סיפר לרועי קייס ב'כאן חדשות' על תמונת המצב העגומה: "זה מצב טרגי. כולנו חשים עצב לנוכח המראות הלא אנושיים שקשה לתאר אותם. אף אדם לא יכול לצפות לכזה דבר".

בשיחה סיפר תושב דרנה, ששהה מחוץ לעיר בזמן האסון ושב, כי המציאות היא שמחצית מהעיר הרוסה והמחצית השנייה לא נפגעה והאנשים שניצלו באזור ההרוס ברחו לאזור שלא נפגע (שבו נמצא ביתו ששרד). לדבריו, "השלטונות הנוכחיים לא יכולים להשתלט על המצב. המצב טרגי וכביר. אין להם ידע בניהול משברים".

עוד אמר בשיחה הפעיל המקומי הלובי: "לוב חברה באו"ם והתכנית צריכה להיות מצד האו"ם כדי שהעיר תחזור להיות במצב טוב יותר ממה שהייתה. חייבים לעזור לנו להקים בתים חדשים, שכונות חדשות ולאסוף מחדש את האנשים שנעקרו (מספרם מוערך בעשרות אלפים)".

וגם בכיר מקומי בעיר דרנה אמר ל'כאן חדשות' כי צוותי הצלה מכמה מדינות כמו ספרד, אלג'יריה, מצרים, האמירויות, ירדן, תוניסיה פועלים ביתר שאת כדי לחלץ את מי שעוד נותר בחיים, אך הם גם מחלצים גופות על מנת שאזור דרנה, שכבר הוכרז אזור מוכה אסון, לא יהפוך לאזור מזוהם שנגוע במחלות.

לוב שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד