כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ערב ראש השנה

שר החוץ לראש הישיבה: רוצה להביא את הדברים שלכם בעצרת באו"ם

רגע לפני נסיעתו לאו"ם עם נתניהו, שר החוץ אלי כהן הגיע הבוקר לביתו של זקן חברי מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן וביקש את ברכת הדרך. השר אמר לראש הישיבה: "חיזקת אותי להיות שם בגאון כשר החוץ של מדינת העם היהודי". צפו בתיעוד וידאו

שר החוץ לראש הישיבה: רוצה להביא את הדברים שלכם בעצרת באו"ם
שר החוץ אלי כהן אצל הגרמ"צ ברגמן צילום: שוקי לרר

רגע לפני נסיעתו לאו"ם יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הבא, שר החוץ אלי כהן הגיע הבוקר (שישי) ערב ראש השנה, לקבל את ברכתו של זקן חברי מועצת גדולי התורה ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, לקראת ראש השנה ולפני נסיעתו הצפויה לארה"ב שם ישתתף בעצרת הכללית של האו"ם.

לקראת השעה 10:00 בבוקר הגיע בערב ראש השנה השר כהן למעונו ש ראש הישיבה ברחוב האדמו"ר מגור 28 בבני ברק.

בפתח הפגישה הזכיר מרן ראש הישיבה קטע מתוך תפילת הימים הנוראים והמועדים, שם אנחנו אומרים "אתה בחרתנו מכל העמים", תוך שהוא מבקש מהשר להדגיש את זהותו היהודית בסיוריו ברחבי העולם.

בשלב הזה של הביקור, סיפר שר החוץ למרן ראש הישיבה הרב ברגמן כי מתוכננת נסיעה היסטורית וחשובה לאו"ם יחד עם רה"מ נתניהו, וכי עתה הוא סיים לכתוב את נאומו וכי הוא מבקש מהרב להביא מדבריו בנאומו. ראש הישיבה השיב לו בחיוב ובירך השר שיצליח בביקורו והוסיף: "ה' עוז לעמו ייתן, ה' יברך את עמו בשלום", תוך שהוא מסביר כי חז"ל אומרים ש"עוז" זה תורה.

בסיום הפגישה הזמין ראש הישיבה את השר בביקורו הבא בעיר בני ברק, לעלות לישיבת רשב"י שבנשיאותו ולהתרשם ממאות לומדי התורה מתוך הדחק, והסביר לו כי זה מה שמחזיק את עם ישראל בכל הזמנים. "רק התורה הקדושה".

השר אלי כהן בביקור. צילום: שוקי לרר

אלי כהן הרב מאיר צבי ברגמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד