ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
במטרה להיאבק בפשיעה

הוועדה תאשר הצע"ח לשימוש במצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי

השרים איתמר בן גביר ויריב לוין מקדמים הצעת חוק לשימוש במצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי. החוק יאפשר למערכת הביטחון גישה למידע שייאסף ע"י המצלמות ללא צו בית משפט. החוק נועד לסייע במלחמה בפשיעה, אך נמתחה עליו ביקורת בשל החשש מפגיעה בפרטיות

הוועדה תאשר הצע"ח לשימוש במצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי
מצלמות אבטחה. אילוסטרציה צילום: נועם מוסקוביץ, פלאש 90

ועדת שרים לחקיקה תאשר מחר (שני) הצעת חוק לשימוש במצלמות לזיהוי פנים במרחב הציבורי - כך דווח בוואלה. את ההצעה מקדמים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר המשפטים יריב לוין ולפיה למערכת הביטחון תהיה גישה למידע שיעלה במצלמות, והיא תוכל לעשות בו שימוש ללא צו בית משפט.

מטרת ההצעה היא לסייע במאבק בפשיעה, אך היא בעבר עוררה ביקורת קשה בשל החשש מפגיעה בפרטיות, ומפני האפשרות כי המשטרה תשתמש בנתונים כדי להקים מאגר ביומטרי. הצעת החוק מסדירה בנוסף את השימוש שכבר נעשה במערכת "עין הנץ", שמתעדת את תנועתם של כלי רכב.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי מדובר במערכות צילום, הכוללות יכולות עיבוד המאפשרות צילום של אנשים, והשוואתם למידע מזוהה שהוזן למערכת בעניינם, באופן שעשוי לאפשר לזהות את האדם המצולם אם הוזן מידע כאמור.
עוד נכתב כי "השימוש המשטרתי במערכות צילום ביומטריות יכול שייעשה בדרך של הכללה מבעוד מועד של פרט זיהוי אודות אדם מסוים, באופן שמאפשר למערכת לספק התראה כאשר פרט זה נקלט בעדשות המצלמה בזמן אמת, או בדרך של בדיקה בדיעבד של צילומים שנקלטו במצלמות. שימושים אלו מאפשרים למשטרה להתחקות אחר זהותם ומיקומם של חשודים בביצוע עבירות, ולכן מהווים כלי יעיל ואפקטיבי לצורך גילוי ומניעת עבירות ומילוי תפקידי המשטרה בשמירת הסדר הציבורי והגנה על שלום הציבור ובטחונו".

על מנת לצמצם את הפגיעה בפרטיות של האזרח נכתב בהצעת החוק כי המידע שיישמר במערכות או ייחשף בפני אנשי מערכות הביטחון יהיה מידע סודי וכן כי "בהקשר של מערכות צילום ביומטריות, הצבה והפעלה תהא לצורך מניעה, סיכול או גילוי של עבירות פשע חמור וגילוי מעורבים בתכנון או בביצוע עבירות של פשע חמור".

איתמר בן גביר יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד