כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קריאה לזלנסקי להגיע לאומן

התקשורת העולמית סיקרה: אלפי חסידים התפללו למען אוקראינה

ברקע עזיבת האלפים את העיר אומן, התקשורת האוקראינית סיקרה בהרחבה כי "אלפי חסידים באומן התפללו למען שלום אוקראינה". אחד המתפללים אמר לתקשורת המקומית, "כדי שהניצחון יהיה בהקדם האפשרי, זלנסקי צריך לבוא גם הוא לקברו של הצדיק רבי נחמן להתפלל"

התקשורת העולמית סיקרה: אלפי חסידים התפללו למען אוקראינה
ערב ראש השנה תשפ"ד באומן צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

התקשורת באוקראינה סיקרה בהרחבה את הגעת עשרות האלפים לראש השנה בציון רבי נחמן באומן, ודיווחה כי "עשרות אלפי יהודים חסידים חגגו בעלייה השנתית לרגל לאומן במחוז צ'רקסי כדי לקיים את מצוות החג בראש השנה".

כתבים מערוצי תקשורת רבים באוקראינה דיווחו כי "עולי הרגל ביקשו מאלוקים שלום באוקראינה". כפי שאמר אחד המתפללים, "כדי שהניצחון יהיה בהקדם האפשרי, צריכים כל האוקראינים, ובפרט הנשיא זלנסקי, לבוא לקברו של הצדיק רבי נחמן להתפלל".

"אם וולודימיר זלנסקי יבוא לכאן ויתפלל כאן, אם הוא רוצה שהעם האוקראיני, הצבא האוקראיני ינצח במלחמה הזו, בוא הנה ותתפלל לאלוקים. ואני מבטיח לך, והרב נחמן מבטיח, אתה תנצח במלחמה".

גם כתב ערוץ אל ג'זירה הקטארי הסתובב באומן וחזר עם רשמים. "רוב תושבי אומן מברכים את החסידים ועל זרם המזומנים שהם מביאים לאוקראינה, אחת המדינות העניות באירופה שכלכלתה התכווצה בשליש בגלל המלחמה" דיווח הכתב. הוא הוסיף: "עולי הרגל שבדרך כלל מבלים כאן בין יומיים לשבוע משנים את העיר המנומנמת והענייה המונה 80,000 תושבים".

השנה הגיעו בין 40 ל-45 אלף איש לאומן, בשנת 2022 הגיעו לאומן כ-23 אלף איש, בשנת 2021 הגיעו כ-30 אלף איש, בשנת 2020 כ-3000 בגלל מגיפת הקורונה.

הניו יורק טיימס מציין כי: "העובדה שאחת מחגיגות השנה החדשה היהודית הגדולות בעולם מתרחשת באוקראינה, המקום שבו נערכו כמה מהזוועות הקשות ביותר של השואה, ובאומן ספציפית, שם הנאצים ירו באלף ילדים יהודים והשליכו את גופותיהם לבור, מאיר את החוסן לרגע. זה הימים הנוראים, אחרי הכל, זמן לשמחה אבל גם לזיכרון כואב".

העיתון מהגדולים בעולם מציין לקוראיו בנסיון להסביר מי הוא רבי נחמן מברסלב: "רבי נחמן היה דמות רוחנית עמוקה, כריזמטית בפני עצמה. הוא עודד אנשים להראות את האושר שלהם ולתקשר ישירות עם אלוקים, כמו חבר. הוא ביקש מחסידיו להיות איתו בראש השנה, ראש השנה היהודי, ולפני מותו הבטיח שאם גם החוטאים הגרועים ביותר יתפללו על קברו באומן, ויתנו מעט לצדקה. הוא יעשה כל שביכולתו כדי להציל אותם מהגיהנום".

לפני השואה, חצי מהעיר הייתה יהודית. כיום, מתוך 85,000 איש, נותרו רק כמה מאות יהודים. יותר מ-2 מיליון יהודים חיו פעם באוקראינה. כעת מדובר בסביבות 200,000, אולי פחות, אם כי אחד מהם, וולודימיר זלנסקי, הוא הנשיא.

גורמים בעירייה אמרו לעיתון שהעלייה לרגל מכניסה יותר מ-20 מיליון דולר בשנה, ואנשי עסקים מקומיים אסירי תודה על כך.

מבצע אומן מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי אומן ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד