כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"בגדר סכנת חיים"

עבודות בבני ברק בשבת? העירייה: "בפיקוח רבנים"

במסמך רשמי של עיריית בני ברק נאמר כי אושר לקיים את עבודות המטרו גם בשבת בגלל סכנה בעצירת העבודות. העירייה: "עבודות המטרו יתבצעו אך רק בימי החול. הותרו רק פעולות חירום הנדרשות למניעת חשש פיקוח נפש"

עבודות בבני ברק בשבת? העירייה: "בפיקוח רבנים"
רכבת. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עיריית בני ברק מכחישה בתוקף דיווח לפיו היא אישרה במסמך רשמי לבצע עבודות בשבת של אחד מקווי המטרו שיעברו בתוך העיר.

הבוקר (שני) דווח כי מנהל התכנון צפוי לאשר כי אחד מקווי המטרו יעבור בתוך העיר בני ברק. מדובר באישור סופי לתכנון המקורי שלפיו המסלול של קו M2 יעבור בעיר, לאחר שנבחנה במקביל חלופה להקימו מחוץ לעיר.

המשמעות היא שעבודות הבנייה יבוצעו מתחת לבני ברק גם בשבת. לפי גורם במנהל העבודות בשבת הן תנאי הכרחי להקמת הרכבת התחתית. 

במנהל התכנון הסבירו כי עצירת מכונות הכרייה TBM (שסוללות בעצם את המנהרות שבן יעברו הרכבות) היא בגדר סכנת חיים, ולכן פעילותן לא תיעצר גם בשבתות ובחגים. 

"פעולות חירום ו/או כל פעולה אחרת שדחייתן עלולה להוות או לגרום או עלולה להיות כרוכה בסיכון בטיחותי העולה כדי פיקוח נפש (קרי, סכנת חיים) או שביצוען המיידי מתחייב כדי למנוע נזק שאי טיפול מיידי בו עלול להיות כרוך בחשש או ספק לפיקוח נפש, נת"ע תהיה רשאית לבצע בכל עת, לרבות בשבתות ובמועדי ישראל", נכתב במסמך של עיריית בני ברק.

בסעיף נוסף נכתב: "מוסכם כי הקביעה כי פעולה מסוימת נדרשת לביצוע בדחיפות בנסיבות המתוארות בסעיף הקודם, תיעשה על ידי גורם הנדסי מקצועי מוסמך מטעם נת"ע שבחוות דעתו יציין שאי הטיפול בתקלה יכול להביא לחשש של סכנת חיים, וכי ככל שהעירייה תבקש לערער על קביעה מקצועית, הדבר ייעשה אך ורק על ידי הצגת חוות דעת מקצועית כתובה וחתומה על ידי מומחה מוסמך ובעל ניסיון דומה".

עיריית בני ברק מסרה בתגובה להודעת מנהל התכנון: "עבודות המטרו יתבצעו אך רק בימי החול כפי שסוכם בבירור בתנאי ההיתר וצוין במפורש. בהסכם האמור שאושר במועצת העיר ועל דעת רבני העיר שליט"א, הוכנס סעיף המתייחס למציאות של פיקוח נפש העלולה להתרחש באזורי החפירה, ופעולות חירום הנדרשות למניעת חשש פיקוח נפש, ורק פעילות זו הותרה והותנתה בפיקוח רבני העיר הנושא מופיע ברורות בהסכם שהובא למועצת העיר וזכה לאישור גורף של חברי המועצה. יודגש שוב: בניגוד לדיווח, לא אושרה כל עבודה בשבת ולא תתבצענה עבודות בשבת".

בני ברק מטרו עבודות בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד