כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבית הפך לזירת אסון

טרגדיה בלתי נתפסת: התמוטטה שבועיים לאחר לידת ביתה העשירית

ברגע אחד הפך הבית השמח של האשה הצדקנית מרת שרה הרבסט ע"ה לזירת אסון. בשבת האחרונה חגגו קידוש, עכשיו הם יושבים שבעה • הגדולה רק בת 17! מי יגדל את התינוקת?

טרגדיה בלתי נתפסת: התמוטטה שבועיים לאחר לידת ביתה העשירית
לוויה קורעת לב צילום: באדיבות המצלם

שבוע לפני ראש השנה מגיעה הבשורה המזעזעת מבית שמש על פטירתה של האשה הצדקנית מרת שרה הרבסט ע"ה, שילדה לפני שבועיים את ביתה העשירית.

היא חזרה הביתה ממחלקת יולדות עם תינוקת בריאה ושלמה, כשהם מודים להשם אלף פעמים על המתנה שקיבלו בערב השנה החדשה. בשבת נערך בבית הכנסת 'קידוש' לכבוד התינוקת, ואף אחד מהמוזמנים לא חלם מה עומד לקרות.

למחרת, ביום ראשון, שרה התארגנה לצאת לבר מצווה, ופתאום נפלה והתמוטטה על הרצפה. אנשי ההצלה שהוזעקו ביצעו בה פעולות החייאה מיידיות, כשהילדים רואים וצורחים בהיסטריה, ולמרבה הצער לאחר שעה ארוכה הרימו ידיים.

עשרה יתומים בוכים על אמא, בואו נחבק אותם באהבה של עם ישראל>>>

הבית נשטף בבכי מטלטל. הגדולים עד עכשיו בהלם נוראי, הקטנים לא מעכלים את האסון ושואלים כל הזמן "איפה מאמי? שמאמי תחזור!" והתינוקת בת שבועיים, שלא זכתה להכיר את אמא שלה, מצצה אגרופים וצרחה מרעב, כשהילדים ההיסטריים אפילו לא שומעים אותה. שכנה שנכנסה לטפל בתינוקת אומרת כי לא תשכח לעולם את קולות הבכי קורע הלב של עשרה יתומים.

אתמול, יום שני, נערכה הלוויה המזעזעת. האלמן מספיד את רעייתו תוך שהוא נחנק מדמעות. הילדים קראו קדיש ברמקול וכל הנוכחים בכו איתם.

"אי אפשר להכיל את הטרגדיה הזו," אומר קרוב משפחה. "משפחת הרבסט היתה משפחה שמחה כל כך, ברוכה ומלאת חיים, כשהאמא מרת שרה ע"ה מחזיקה את הבית ומגדלת את הילדים באהבה ובמסירות מדהימה, כמעט בלתי תנאים חומריים. לפני כמה שנים נפטר ילד במשפחה, יחיאל מיכל ז"ל שהיה רק בן 3, ושרה בגבורת נפש עודדה וחיזקה את הילדים. עכשיו אמא מתאחדת בשמים יחד עם חיליק ז"ל, ומי יעודד את היתומים שנותרו כאן לבד?

כבר בלילה בו נפטרה, כשהאלמן חזר מבית החולים שבור ובודד לאחר שאיבד בחטף את אשת נעוריו, הוא היה מוכרח לאסוף כוחות על אנושיים כדי לתמוך בילדים. חייבים לעזור לו וליתומים, להחזיק את הבית הזה כדי שיצליחו להתאושש מהאסון."

עבור המשפחה הוקמה קרן בועד הרבנים, שתאפשר לילדים לגדול כראוי במצב המורכב ותסייע לאלמן שיאלץ להיות מעתה גם אב וגם אם לעשרה יתומים, שהקטנטנה בהם רק בת שבועיים.

כשיום הדין כבר כאן ואנחנו מתחננים ומבקשים שניחתם לחיים, זה הזמן לתמוך ביתומיה של שרה ע"ה שאיבדה חיים בפתאומיות מחרידה, כדי שנהיה מוגנים בצדקה המצילה ממוות.

עשרה יתומים בוכים על אמא, בואו נחבק אותם באהבה של עם ישראל>>>

ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד