ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מלחמת רוסיה - אוקראינה

זלנסקי: "אם נפסיד לרוסיה – תפרוץ מלחמת עולם שלישית"

ברקע המלחמה המתמשכת, נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי השווה את נשיא רוסיה פוטין להיטלר ימ"ש ואמר על אזרחי רוסיה: "הם בחרו אותו ואז בחרו אותו שוב ושוב, והעלו לשלטון היטלר נוסף. הם עשו את זה. אסור לנו ללכת אחורה בזמן. עלינו לעצור זאת כאן". נשיא אוקראינה הוסיף והזהיר: "אם אנחנו ניפול – פוטין בטוח ילך רחוק יותר"

זלנסקי: "אם נפסיד לרוסיה – תפרוץ מלחמת עולם שלישית"
הנשיא פוטין בביקור בחרסון צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי העריך כי אם ארצו תפסיד במלחמה נגד רוסיה – תפרוץ מלחמת עולם שלישית. בראיון ששודר אמש, שני, בתוכנית "60 דקות" ברשת CBS אמר זלנסקי: "אם אוקראינה תיפול, מה יקרה בעוד 10 שנים? רק תחשוב על זה. אם הרוסים יגיעו לפולין, מה היעד הבא? מלחמת עולם שלישית?".

נשיא אוקראינה הוסיף: "אנו מגנים על הערכים של העולם כולו. וזהו העם האוקראיני שמשלם את המחיר הגבוה ביותר. אנחנו באמת נלחמים עבור החירות שלנו, אנחנו גוססים. אנחנו לא בדיה, אנחנו לא ספר. אנו נלחמים באמת, נגד מדינה גרעינית, שמאיימת להשמיד את העולם".

זלנסקי התייחס גם לתמיכה האמריקאית באוקראינה. הוא נשאל האם הוא צופה שתמיכה זו תישאר באותה הרמה גם בהמשך, והשיב: "ארה"ב תומכת באוקראינה כספית ואני אסיר תודה על כך. אני פשוט חושב שהם לא תומכים רק באוקראינה".

"אם אוקראינה תיפול, פוטין בוודאות ילך רחוק יותר", הוסיף זלנסקי ואמר: "מה ארה"ב תעשה כשפוטין יגיע למדינות הבלטיות? כשהוא יגיע לגבול עם פולין? הוא יגיע. זה הרבה כסף, יש לנו המון הוקרת תודה. מה עוד על אוקראינה לעשות כדי שכולם ימדדו את הוקרת התודה הענקית שלנו? אנו מתים במלחמה הזו".

עוד אמר זלנסקי: "העולם כולו חייב להחליט האם אנחנו רוצים לעצור את פוטין, או האם אנחנו רוצים את תחילתה של מלחמת עולם. אנחנו לא יכולים לשנות את פוטין. החברה הרוסית איבדה את כבוד העולם," אמר והוסיף תוך שהוא משווה את פוטין להיטלר: "הם בחרו אותו ואז בחרו אותו שוב ושוב, והעלו לשלטון היטלר נוסף. הם עשו את זה. אסור לנו ללכת אחורה בזמן. עלינו לעצור זאת כאן".

זלנסקי המשיך לתקוף את פוטין ואמר, כי הוא ישתמש באיום של מלחמה גרעינית כדי לזרוע אי-יציבות בארה"ב ובאירופה. "הוא מחכה שארה"ב תהפוך פחות יציבה" אמר, "הוא חושב שזה יקרה במהלך הבחירות בארה"ב. הוא יחפש אי-יציבות באירופה ובארה"ב, וישתמש בסכנה שבשימוש בנשק גרעיני כדי לתדלק זאת. הוא ימשיך להוות איום".

ולדימיר פוטין ולודימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד