כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
היעד כוח וגנר

דיווח: אוקראינה עומדת מאחורי תקיפות אוויריות בסודאן

הכוחות המיוחדים של אוקראינה ככל הנראה עומדים מאחורי תקיפות נגד כוחות הנתמכים על ידי וגנר בסודאן, כך אמר מקור צבאי אוקראיני לרשת CNN. אוקראינה לא לקחה אחריות רשמית על התקיפות

דיווח: אוקראינה עומדת מאחורי תקיפות אוויריות בסודאן
קרבות רחוב בסודאן צילום: צילום מסך

כוחות מיוחדים אוקראינים עומדים ככל הנראה מאחורי סדרה של תקיפות מל"טים ומבצע קרקעי נגד מיליציה הנתמכת על ידי כח וגנר ליד בירת סודאן, כך מדווחת רשת CNN, מסתבר שהפלישה של רוסיה לאוקראינה התפשטה הרחק מהחזית.

בשיחה עם CNN, מקור צבאי אוקראיני תיאר את המבצע כעבודה של "צבא לא סודני". לשאלה אם קייב עומדת מאחורי ההתקפות, המקור אמר רק כי "סביר להניח שהכוחות המיוחדים האוקראינים אחראים".

המבצע כלל סדרה של התקפות על הארגון החצי-צבאי של כוחות התמיכה המהירים, שלפי ההערכות זוכה לסיוע מוגנר, קבוצת השכירים הרוסית שמנוהלת על ידי הקרמלין לאחר מותו של מייסדה יבגני פריגוז'ין, במאבקה נגד צבא סודאן על השליטה במדינה.

CNN לא הצליחה לאשר באופן עצמאי את מעורבותה של אוקראינה בסדרת התקיפות. אבל צילומי וידאו שהגיעו לידי CNN חשפו את סימני ההיכר של התקפות מל"טים בסגנון אוקראיני.

אוקראינה לא לקחה אחריות רשמית על התקיפות, פקידים אמריקאים הביעו תמיהה על הטענה כי ייתכן שהתקיפות והמבצע הקרקעי בוצעו על ידי כוחות אוקראינים.

יבגני פריגוז'ין מלחמת אוקראינה רוסיה כוח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד