כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"רוסיה טרוריסטית"

זלנסקי בנאום לוחמני בעצרת הכללית של האו"ם

נשיא אוקראינה זלנסקי נאם בעצרת הכללית של האו"ם המתקיימת בניו יורק. הוא הצהיר שלרוסיה אין זכות להחזיק בנשק גרעיני. בסיום נאומו אמר זלנסקי כי הוא מודע לניסיונות "לסגור כמה עסקאות מפוקפקות מאחורי הקלעים"  

הנשיא זלנסקי
הנשיא זלנסקי צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נאם אתמול בעצרת הכללית של האו"ם המתקיימת בניו יורק, הוא הצהיר שלרוסיה אין זכות להחזיק בנשק גרעיני. "אוקראינה ויתרה על הארסנל הגרעיני השלישי בגודלו. ואז העולם החליט שרוסיה צריכה להפוך לאפוטרופוס של כוח כזה. אבל ההיסטוריה שלאחר מכן הוכיחה שרוסיה היא שהכי ראויה לפירוק מנשק גרעיני בשנות ה-90. לרוסיה מגיעה פירוק נשק אפילו עכשיו, לטרוריסטים אין את הזכות להחזיק בנשק גרעיני", אמר נשיא אוקראינה.

לדברי זלנסקי, רוסיה משתמשת באמצעים רבים אחרים ככלי נשק, המשמשים לא רק נגד אוקראינה, אלא גם נגד מדינות אחרות. כדוגמה, הוא ציין את אי אספקת מזון מאוקראינה לעולם כגון תבואה, שמשפיעה על מדינות רבות.

בנאומו קרא זלנסקי לחטיפת ילדים אוקראינים לרוסיה "רצח עם".

"אנחנו מנסים להחזיר את הילדים הביתה, אבל הזמן אוזל. מה יהיה איתם? מה יהיה איתם? ברוסיה מלמדים את הילדים האלה לשנוא את אוקראינה. וכל הקשר עם משפחותיהם מנותק, זה ללא ספק רצח עם", אמר הנשיא האוקראיני.

הוא גם הצהיר כי "בכל עשור רוסיה פותחת במלחמה חדשה: חלקים ממולדובה וגאורגיה נותרו כבושים, רוסיה הפכה את סוריה להריסות". לדבריו, "רוסיה כמעט בלעה את בלארוס ומאיימת על קזחסטן והמדינות הבלטיות".

"המטרה של המלחמה הנוכחית נגד אוקראינה היא להפוך את אדמתנו, עמנו, חיינו, משאבים שלנו לנשק נגדכם, נגד הסדר הבינלאומי מבוסס הכללים", אמר זלנסקי.

בסיום נאומו אמר זלנסקי כי הוא מודע לניסיונות "לסגור כמה עסקאות מפוקפקות מאחורי הקלעים".

"אי אפשר לסמוך על הרוע. תשאלו את פריגוז'ין אם כדאי לסמוך על הבטחותיו של פוטין. בבקשה שהכל יוכרע בגלוי", אמר נשיא אוקראינה בהתייחס לנסיונות להביא להפסקת אש.

מלחמת אוקראינה רוסיה העצרת הכללית של האו"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד