כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
טעות בשיגור

דיווח: טיל אוקראיני התפוצץ ככל הנראה בשוק באוקראינה

הניו יורק טיימס מדווח כי טיל אוקראיני שנורה ממערכת הגנה אווירית של אוקראינה לפני שבועיים, התפוצץ ככל הנראה בשוק באוקראינה. השלטונות האוקראינים טענו אז כי התקיפה בוצעה על ידי חיילים רוסים

דיווח: טיל אוקראיני התפוצץ ככל הנראה בשוק באוקראינה
רגע הפיצוץ צילום: צילום מסך

שוק בעיר קונסטנטינובקה שבאזור דונייצק נפגע מפגיעת טילים ב-6 בספטמבר, בתקיפה נהרגו 15 בני אדם ונפצעו יותר מ-30. שלטונות אוקראינה אמרו אז כי הטיל שהתפוצץ בשוק בעיר נורה על ידי הצבא הרוסי. עם זאת, כמה מומחים טוענים כי הטיל עשוי להיות אוקראיני. אחד המומחים אמר כי הירי לא היה מכוון. הוא כינה את האירוע "תאונה טראגית".

עיתונאים מה'ניו יורק טיימס' ערכו תחקיר שהביא למסקנה שטיל אוקראיני שנורה ממערכת טילים נגד מטוסים כנראה התפוצץ בשוק.

לאחר שצפו בהקלטות ממצלמות אבטחה, הגיעו העיתונאים למסקנה שהטיל הגיע מצפון-מערב, משטח שבשליטת אוקראינה. תעיד על כך העובדה שברגע שהטיל התקרב, לפחות ארבעה אנשים הפנו את ראשם לכיוון זה בו זמנית. בנוסף, כמה רגעים לפני הפגיעה מופיעה השתקפות הטיל על גגות שתי מכוניות חונות, מה שמאפשר גם לקבוע את נתיב הטיסה של הטיל.

תוצאות הפיצוץ לפי הניתוח של מומחים בתחום חומרי הנפץ, מגלים כי המכתש מהפיצוץ והנזקים שנגרמו ממנו מעידים כי הטיל הגיע מצפון-מערב. בנוסף, כתבים שביקרו במקום הבחינו בשריפה גדולה במקום הפגיעה, דבר שמעיד שהטיל נחת עם אספקה ​​גדולה של דלק שלא נוצל במעופו אם היה מגיע מרוסיה.

 

מתקפת טילים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד