י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עד לסגירת הפירצה

הבנק עצר את האופציה להעברה בנקאית וזו הסיבה

שימו לב: בעקבות תופעה של נוכלים המנצלים את האופציה לתשלום באמצעות העברה בנקאית הודיע הבנק על עצירת האפשרות עד להודעה חדשה • עצמאים ועסקים שאמורים לשלם תשלומי מיסים צפויים להיפגע מהקפאת האופציה | המצב יישאר כך עד אחרי החגים

הבנק עצר את האופציה להעברה בנקאית וזו הסיבה
סניף של בנק הפועלים צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בנק הפועלים פרסם הודעה כי הוא עוצר את האפשרות לשלם תשלומים ממשלתיים בהעברה בנקאית, כך דווח ב'כאן 11'. הסיבה למהלך היא ניצול של עבריינים את מנגנון ההעברה של הבנק. היכולת לשלם דרך הבנק מושבתת עד לכשתימצא דרך לסגור את הפירצה ולטפל בבעיה.

עסקים ועצמאים רבים נדרשים לשלם למדינה תשלומים שונים כמו מקדמות מס הכנסה ומע"מ, תשלומים בסכומים הגדולים ממסגרת האשראי הרגילה ועל כן העברה בנקאית היא הדרך המועדפת על לא מעט בעלי עסקים. אותם בעלי עסקים שממש בימים אלה צריכים לדווח ולשלם לרשויות נתקלים כעת בבעיה בעקבות הודעת הבנק. ייתכן ואף יאלצו להגדיל את מסגרת האשראי שלהם, אך ורק בשל המהלך הנוכחי.

לפי טענת בנק הפועלים הסיבה לעצירת התשלומים היא בשל תופעה חדשה: הונאה שבסיסה פרטי אשראי וחשבונות בנק גנובים. נוכלים מציעים לאזרחים מהשורה שישלמו עבורם את התשלומים הממשלתיים בסכום מופחת מהתשלום עצמו, בתמורה למזומן. אותם נוכלים משלמים את התשלומים הממשלתיים בעזרת פרטי אשראי וחשבונות בנק גנובים, וגורפים את המזומן לכיסיהם.

על מנת לבלום את התופעה הכריז בנק הפועלים על הצעד הנוכחי שכרגע מעמיד בעלי עסקים רבים במצוקה. הצפי הוא שהמצב יישאר כך לפחות עד אחרי החגים, מה שגם עלול לשים רבים בסיכון לקבלת קנסות על איחור, או שיאלצו לחזור לפרקטיקה המיושנת של תשלום בבנק הדואר, או להגדיל מסגרת האשראי מתוך כורח זמני בלבד.

העברה בנקאית בנק הפועלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד