כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בשנת 2023

החיסון הפחית את הסיכון לאשפוזים בשל שפעת

על פי נתוני המרכז האמריקאי לבקרת מחלות: החיסון לשפעת הפחית את הסיכון לאשפוזים בשל שפעת בשנת 2023. פרופ' אבישי אליס, מבית החולים בלינסון: "החיסון לשפעת הינו האמצעי היעיל ביותר לשמירה על הבריאות ולמניעת תחלואה קשה וסיבוכים העלולים לגרום לאשפוז"

החיסון הפחית את הסיכון לאשפוזים בשל שפעת
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

מחקר שנערך בימים אלו על ידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות בדק את יעילות חיסון השפעת בהקשר של מניעת אשפוזים הקשורים לזיהום חריף בדרכי הנשימה, תוך שימוש בנתונים מהרשת להערכת יעילות החיסון באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים.

החוקרים מצאו כי החיסון המותאם כנגד אשפוז הקשור לכל וירוס שפעת במהלך עונת השפעת בחצי הכדור הדרומי בשנת 2023 היה כ52% בהתבסס על נתונים שנתרמו על ידי ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, פרגוואי, ואורוגוואי על 2,780 חולים שאושפזו במהלך 27 במרץ עד 9 ביולי 2023.

"נתונים ראשוניים של חמש מדינות בחצי הכדור הדרומי מצביעים על כך שחיסוני שפעת היו יעילים במניעת יותר ממחצית האשפוזים הקשורים לשפעת בקרב ילדים צעירים, אנשים עם מצבים קיימים ומבוגרים יותר", כותבים החוקרים. "הערכה זו מספקת מידע חשוב ביותר שיכול להשפיע על כל הקשור לבריאות הציבור".

לדברי פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית בביה"ח בלינסון: "מחלות נשימתיות ושפעת שהן הגורם המרכזי לאשפוזים ועומסים כבדים במחלקות הפנימיות בבתי החולים ברחבי הארץ. תוצאות מחקר זה מחזקות את העובדה כי החיסון הינו הדרך היעילה ביותר למנוע את סיבוכי המחלה, לשמור על הבריאות ולמנוע אשפוזים מיותרים".

 

 

בית החולים בלינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד