י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השתתפו באימונים

בכירים ממשרד הביטחון ביקרו באזרבייג'ן ערב המלחמה

ביום שני האחרון ביקרה בבאקו משלחת ממשרד הביטחון הישראלי בראשות המנכ"ל אייל זמיר ודנה בסוגיות של שיתוף פעולה צבאי עם שר ההגנה של אזרבייג'ן, כך דיווחה מחלקת העיתונות של צבא של אזרבייג'ן. הביקור היה ערב המלחמה עם השכנה ארמניה

בכירים ממשרד הביטחון ביקרו באזרבייג'ן ערב המלחמה
שר ההגנה של אזרבייג'ן נפגש עם מנכ"ל משרד הביטחון צילום: משרד ההגנה של אזרבייג'ן

ביום שני, 18 בספטמבר, ביקרה בבאקו משלחת ממשרד הביטחון בראשות מנכ"ל המשרד האלוף במיל' אייל זמיר, ודנה בסוגיות של שיתוף פעולה צבאי עם שר ההגנה של אזרבייג'ן, זקיר חסאנוב. כך דיווחה מחלקת העיתונות של צבא אזרבייג'ן.

משרד הביטחון לא פרסם ​​על הביקור, כמו גם על הניסויים האחרונים של מערכת ההגנה האווירית הישראלית ברק MX בשטח המדינה. האימונים והתרגילים בהשתתפות אנשי צבא ישראלים ומומחים נועדו "לשפר את מערכת ההגנה האווירית" של אזרבייג'ן.

ממשרד ההגנה האזרבייג'ני נמסר: "שר ההגנה של של אזרבייג'ן, זקיר חסאנוב, נפגש עם משלחת בראשות מנכ"ל משרד הביטחון הישראלי אייל זמיר, הנמצא בביקור רשמי בארצנו. חסאנוב הביע שביעות רצון מהרמה הגבוהה של יחסי אזרבייג'ן-ישראל. בהבעת תודה על קבלת הפנים החמה, הדגיש מר זמיר את החשיבות של מפגשים וביקורים הדדיים מסוג זה מנקודת מבט של הרחבת שיתוף הפעולה הקיים. בפגישה התקיימו חילופי דעות על שיתוף הפעולה הביטחוני בין אזרבייג'ן לישראל".

הביקור הגיע על רקע המלחמה בין אזרבייג'ן נגד ארמניה. היום הודיעה אזרבייג'ן על קיום "צעדים נגד הטרור" להשבת הסדר החוקתי במובלעת נגורנו קרבאך. צבא אזרבייג'ן מסר כי "כחלק מאירועים אלו, השימוש בנשק בעל דיוק גבוה בקו החזית משבית את עמדות המערך של הכוחות המזוינים הארמנים, את נקודות הירי שלהם לטווח ארוך, כמו גם מתקנים צבאיים". אזרבייג'ן מבקשת לפרק באופן מיידי עמדות של הכוחות המזוינים הארמנים בקרבאך ולפירוק מבני הצבא והממשל במובלעת שלטענת אזרבייג'ן שייכת לה.

כזכור אזרבייג'ן הודיעה אתמול על פתיחתו של "מבצע נגד טרור" בנגורנו-קרבאך, המובלעת הארמנית ששוכנת בשטחה. בהודעת משרד ההגנה של אזרבייג'ן נמסר כי מטרת המבצע הצבאי היא להשיב לאזור את השקט והסדר ולהרחיק ממנו יחידות של הצבא הארמני.

אזרבייג'ן משרד הביטחון ארמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד