כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השבתה כללית

שלושה עשר אלף שובתים: תעשיית הרכב האמריקאית בסכנה

עובדים בארצות הברית משתייכים לשלושה מפעלים גדולים של יצרניות רכב, שובתים. לפי הצהרות שהשמיעו ראשי איגוד העובדים האמריקאי, אם דרישותיהם לא יענו, האיגוד ישבית עוד מפעלים מיום שישי הקרוב

שלושה עשר אלף שובתים: תעשיית הרכב האמריקאית בסכנה
מפעל ייצור רכב של חברת פורד צילום: פורד

שלושה עשר אלף פועלי יצור רכב אמריקאים שובתים זה מספר ימים במה שמסתמן כאחת השביתות הגדולות בתולדות ענף הרכב האמריקאי.

מה שמיוחד בשביתה הזאת היא העובדה שהשובתים אינם שייכים ליצרנית רכב אחת בלבד, אלא לשלושת יצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות: סטלאנטיס, אשר מייצרת את ג'יפ ודודג' במפעליה האמריקאיים, פורד וגם ג'נרל מוטורס החברה האם של שברולט.

העובדים משתייכים לשלושה מפעלים גדולים של היצרניות האלה, אבל לפי הצהרות שהשמיעו ראשי איגוד העובדים האמריקאי, אם דרישותיהם לא יענו, אזי האיגוד ישבית עוד מפעלים מיום שישי הקרוב והמשמעות היא שתעשיית הרכב האמריקאית פשוט תושבת.

הסיבה העיקרית לשביתות של העובדים היא השכר שלהם שנשחק במשך השנים. הדרישות שהציגו העובדים כוללות העלאות שכר של 36% אשר יכנסו לתוקף כבר השנה, אבל יצרני הרכב הגדולים מציעים העלאות שכר של 20% אשר יתפרסו על פני ארבע שנים.

מעבר לכך, מה שבעייתי מבחינת העובדים הוא המעבר של היצרנים לרכב חשמלי, מכיוון שתהליך היצור שלו דורש פחות עובדים מיומנים ויותר עובדים שבתפקידי בקרה והשגחה. בכל מקרה, כעת השביתה עדיין לא "חוגגת" שבוע ולכן השוק שלנו לא מושפע בצורה משמעותית, מה גם שיצרני הרכב האמריקנים דומיננטיים כיום יותר בשווקים כמו זה של הטנדרים. אבל אם השביתה תימשך ותתרחב למפעלים נוספים, אז זמני האספקה של רכבים חדשים מתוצרת ארצות הברית שיגיעו לישראל עלולים להתארך.

 

ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד