כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דורשים תשובות

בשל השיטפונות: המפגינים הציתו את ביתו של ראש העיר

מפגינים העלו את ביתו של ראש עיריית דרנה בלוב שנשרף עד היסוד. מאות מפגינים דרשו תשובות לשיטפון הקטסטרופלי בשבוע שעבר. כל מועצת העיר דרנה הודחה

בשל השיטפונות: המפגינים הציתו את ביתו של ראש העיר
השטפונות בלוב צילום: צילום מסך

ביתו של ראש העיר בעיר דרנה שבלוב נשרף עד היסוד, כאשר מאות מפגינים דרשו תשובות לשיטפון הקטסטרופלי בשבוע שעבר. המפגינים התאספו בלילות האחרונים במסגד בעיר. רבים קראו לפיטורי בכירים בממשלת לוב במזרח המדינה. כל מועצת העיר של דרנה הודחה כעת.

הגישה לאינטרנט ולטלפון נחסמה בעיר ולעיתונאים נאמר לעזוב את העיר. יותר מ-10,000 בני אדם נעדרים רשמית לאחר ששני סכרים ישנים ורעועים התפרצו הציפו את העיר.

הנתונים שניתנו לגבי מספר האנשים שידוע כי מתו משתנים מעת לעת, אך האו"ם אומר שהוא אישר קרוב ל-4,000 מקרי מוות.

ביתו של ראש עיריית דרנה, עבדולמנאם אל-גאית'י, הפך למוקד לכעס של אנשים. התושבים אומרים שהם לא הוזהרו מספיק על ידי גורמים רשמיים, שלדעתם ידעו שכמות עצומה של גשמים מגיעה.

מאז הוצאתו להורג של המנהיג הוותיק מועמר קדאפי לפני יותר מעשור, לוב שסועה במאבקי כוח וכיום יש בה שתי ממשלות - אחת מוכרת של האו"ם שבסיסה בטריפולי, ואחרת במזרח המדינה הנתמכת על ידי הגנרל ח'ליפה הפטר.

הוא כינה את ההצפה כאסון טבע, אך רבים מהלובים אינם מסכימים, ואמרו כי ממשלת המזרח הזניחה את הסכרים למרות אזהרות מוקדמות על מצבם השברירי.

לוב שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד